Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS

  • Ikona informativni

    Mikroučení – model personalizovaného vzdělávání

    Základní informace o moderní formě učení propojující tradiční instruktivní způsoby aplikace technologií s metodami použitelnými v éře mobilních zařízení a cloud computingu.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 22. 05. 2017, zhlédnuto 221x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    PaGamO – učení hrou

    Informace o zajímavé volně dostupné výukové aplikaci, pomocí níž lze hravým a soutěživým způsobem učit a procvičovat faktické znalosti čehokoli, co si učitel sám do systému vloží. K dispozici je i moderní funkce analýzy výsledků.

    Radek Vinický, publikováno - 15. 05. 2017, zhlédnuto 504x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona informativni

    Třetí prostor jako podnikatelský záměr

    Informace o britském projektu, který s pomocí soukromé firmy a vzdálených, z indického subkontinentu působících učitelů pomáhá žákům z okolí Londýna prostřednictvím technologií dohnat zpoždění v matematice.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 09. 05. 2017, zhlédnuto 695x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona prakticky

    Hodnocení kvality výukových aktivit s mobilním zařízením Ikona inspirace

    Popis evaluačního nástroje iPAC vyvinutého evropským projektem MTTEP, jehož cílem je ukázat, jak by měly vypadat výukové aktivity využívající mobilní digitální zařízení. Jedná se o velmi důležitý nástroj, který pomáhá učitelům modernizovat výuku směrem k naplňování výukových cílů budujících kompetence nezbytné pro budoucí uplatnění žáků.

    Ondřej Neumajer, publikováno - 02. 05. 2017, zhlédnuto 1467x, počet komentářů: 15, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona informativni

    Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století

    Zpráva o kurzu edX Design Thinking for Leading and Learning vedeném špičkovými odborníky MIT, jehož cílem bylo pomoci učitelům a vedoucím představitelům škol integrovat tvořivé myšlení do výuky. Jedná o zcela typický postup transformace školy naplňující požadavky současného vývoje společnosti.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 27. 04. 2017, zhlédnuto 1287x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4

Metodická pomoc
  • Bořivoj Brdička - Od kultury konektivity k platformním společnostem

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

  • Bořivoj Brdička - Dezinformace vítězí!?

    Shrnutí stavu, v němž se na začátku roku 2017 svět nachází a který je popisován jako doba postfaktická. Důsledkem pro školství je růst významu rozvoje informační gramotnosti.

  • ISTE - Standardy ISTE 2016 pro žáky

    Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

  • Bořivoj Brdička - Desatero SKAV a technologie

    Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat.

  • Ondřej Neumajer - Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

    Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí.

Twitter Spomocník

O technologiích jinde