Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS

  • Ikona informativni

    Kdo má prospěch z MOOC kurzů a proč?

    Popis aktuálního vývoje MOOC kurzů na základě výzkumů Coursery a nejnovějších dat Class Central, z nichž vyplývá tendence zpoplatňování těchto služeb.

    Petra Černá, publikováno - 02. 02. 2017, zhlédnuto 916x, počet komentářů: 5, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    PISA 2018 a globální kompetence

    Příspěvek se v souvislosti s nedávným Kulatým stolem SKAV a EDUin zabývá modifikací cílů mezinárodního šetření OECD PISA směrem ke kompetencím pro 21. století a naší připraveností na tyto změny reagovat.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 30. 01. 2017, zhlédnuto 992x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 4.66666666666667
  • Ikona informativni

    Analýza dat v rukou koordinátora technologií

    Článek na základě informací z amerického Wisconsinu rozebírá problematiku zavádění digitální analýzy výukových výsledků do činnosti učitelů z pohledu koordinátora (metodika) ICT.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 23. 01. 2017, zhlédnuto 825x, počet komentářů: 2, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Přišel čas přesunout žáky do další reality?

    Druhý díl seriálu o virtuální (a rozšířené) realitě shrnuje stav na konci roku 2016. Tentokrát se článek věnuje využití těchto technologií ve výuce.

    Pavel Janíček, publikováno - 19. 01. 2017, zhlédnuto 1224x, počet komentářů: 9, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Byl rok 2016 skutečně tím virtuálním?

    První ze dvou článků věnovaných virtuální (a rozšířené) realitě shrnující stav na konci roku 2016, který měl být pro tuto technologii převratným. Článek se zabývá především popisem dostupných HW a SW produktů.

    Pavel Janíček, publikováno - 16. 01. 2017, zhlédnuto 2411x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4

Metodická pomoc
  • Bořivoj Brdička - Od kultury konektivity k platformním společnostem

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

  • Bořivoj Brdička - Dezinformace vítězí!?

    Shrnutí stavu, v němž se na začátku roku 2017 svět nachází a který je popisován jako doba postfaktická. Důsledkem pro školství je růst významu rozvoje informační gramotnosti.

  • ISTE - Standardy ISTE 2016 pro žáky

    Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

  • Bořivoj Brdička - Desatero SKAV a technologie

    Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat.

  • Ondřej Neumajer - Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

    Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí.

Twitter Spomocník

O technologiích jinde