Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS

  • Ikona informativni

    Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století

    Zpráva o kurzu edX Design Thinking for Leading and Learning vedeném špičkovými odborníky MIT, jehož cílem bylo pomoci učitelům a vedoucím představitelům škol integrovat tvořivé myšlení do výuky. Jedná o zcela typický postup transformace školy naplňující požadavky současného vývoje společnosti.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 27. 04. 2017, zhlédnuto 1391x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    20 let Spomocníka

    Zamyšlení ke kulatému výročí narození našeho Spomocníka.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 24. 04. 2017, zhlédnuto 1127x, počet komentářů: 8, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Co bychom měli vědět o botech

    Základní informace o aktuálním stavu vývoje aplikací, které disponují umělou inteligencí, existují v online prostoru a chovají se jako člověk (robot bez těla).

    Bořivoj Brdička, publikováno - 18. 04. 2017, zhlédnuto 1729x, počet komentářů: 6, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Pomalé učení podle Pernille Ripp

    Výzva jedné mezinárodní učitelky, která připomíná, že technologie nemohou ve výuce nahradit to, co umí jen dobrý učitel – vcítění do potřeb žáků.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 10. 04. 2017, zhlédnuto 1127x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Propaganda podle Chomského

    Článek srovnává současné možnosti mocných ovlivňovat veřejné mínění s tím, jak tutéž věc viděl známý vědec MIT Noam Chomsky před 30 lety. Vývoj je přinejmenším varující!

    Bořivoj Brdička, publikováno - 06. 04. 2017, zhlédnuto 1167x, počet komentářů: 3, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4

Metodická pomoc
  • Bořivoj Brdička - Od kultury konektivity k platformním společnostem

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

  • Bořivoj Brdička - Dezinformace vítězí!?

    Shrnutí stavu, v němž se na začátku roku 2017 svět nachází a který je popisován jako doba postfaktická. Důsledkem pro školství je růst významu rozvoje informační gramotnosti.

  • ISTE - Standardy ISTE 2016 pro žáky

    Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

  • Bořivoj Brdička - Desatero SKAV a technologie

    Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat.

  • Ondřej Neumajer - Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

    Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí.

Twitter Spomocník

O technologiích jinde