Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS

  • Ikona informativni

    Čtyři chybné představy o pedagogické profesi, které je třeba vyvrátit

    Zamyšlení nad oblíbenými mýty o učitelské profesi s náznakem možné obrany proti nim.

    Milan Svoboda, publikováno - 12. 01. 2017, zhlédnuto 4008x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Virtuální učitel v Georgii

    Článek popisuje, jak školský obvod Bibb v americké Georgii řeší nedostatek pedagogů využitím služeb zkušených učitelů, kteří jsou dostupní prostřednictvím internetu.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 09. 01. 2017, zhlédnuto 2484x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Dezinformace vítězí!?

    Shrnutí stavu, v němž se na začátku roku 2017 svět nachází a který je popisován jako doba postfaktická. Důsledkem pro školství je růst významu rozvoje informační gramotnosti.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 02. 01. 2017, zhlédnuto 3652x, počet komentářů: 8, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    New Learning na pedagogické fakultě University of Illinois

    Informace o komplexním a velmi užitečném výukovém zdroji oboru vzdělávacích technologií, který byl vytvořen profesory Mary Kalantzis a Billem Copem z College of Education, University of Illinois.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 19. 12. 2016, zhlédnuto 3007x, počet komentářů: 2, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Personalizaci nedělají velká data, ale malá

    Popis pro vzdělávací technologie nového termínu „malá data“ s praktickou ukázkou jeho nasazení v arizonském školském obvodě Dysart.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 15. 12. 2016, zhlédnuto 1202x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4

Metodická pomoc
  • Bořivoj Brdička - Od kultury konektivity k platformním společnostem

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

  • Bořivoj Brdička - Dezinformace vítězí!?

    Shrnutí stavu, v němž se na začátku roku 2017 svět nachází a který je popisován jako doba postfaktická. Důsledkem pro školství je růst významu rozvoje informační gramotnosti.

  • ISTE - Standardy ISTE 2016 pro žáky

    Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

  • Bořivoj Brdička - Desatero SKAV a technologie

    Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat.

  • Ondřej Neumajer - Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

    Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí.

Twitter Spomocník

O technologiích jinde