Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS

  • Ikona informativni

    Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století

    Zpráva o kurzu edX Design Thinking for Leading and Learning vedeném špičkovými odborníky MIT, jehož cílem bylo pomoci učitelům a vedoucím představitelům škol integrovat tvořivé myšlení do výuky. Jedná o zcela typický postup transformace školy naplňující požadavky současného vývoje společnosti.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 27. 04. 2017, zhlédnuto 2179x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    20 let Spomocníka

    Zamyšlení ke kulatému výročí narození našeho Spomocníka.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 24. 04. 2017, zhlédnuto 2004x, počet komentářů: 8, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Co bychom měli vědět o botech

    Základní informace o aktuálním stavu vývoje aplikací, které disponují umělou inteligencí, existují v online prostoru a chovají se jako člověk (robot bez těla).

    Bořivoj Brdička, publikováno - 18. 04. 2017, zhlédnuto 2437x, počet komentářů: 6, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Pomalé učení podle Pernille Ripp

    Výzva jedné mezinárodní učitelky, která připomíná, že technologie nemohou ve výuce nahradit to, co umí jen dobrý učitel – vcítění do potřeb žáků.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 10. 04. 2017, zhlédnuto 1484x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Propaganda podle Chomského

    Článek srovnává současné možnosti mocných ovlivňovat veřejné mínění s tím, jak tutéž věc viděl známý vědec MIT Noam Chomsky před 30 lety. Vývoj je přinejmenším varující!

    Bořivoj Brdička, publikováno - 06. 04. 2017, zhlédnuto 1787x, počet komentářů: 4, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4

Metodická pomoc
  • Ondřej Neumajer - Jak vykouknout z informační bubliny

    Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímáni informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A bohužel se zvětšuje. Proto je nezbytné, abychom všichni věděli, jak vzniká, a uměli mu čelit.

  • Bořivoj Brdička - Muskův Neuralink

    Druhý díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Tento díl je založen na zprávě blogera Tima Urbana, která popisuje nejnovější projekt známého investora Elona Muska. Dozvíte se v něm, čeho budou tyto technologie ve spolupráci cloudovou umělou inteligencí v dohledné době schopny.

  • Bořivoj Brdička - Od kultury konektivity k platformním společnostem

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

  • ISTE - Standardy ISTE 2016 pro žáky

    Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

  • Bořivoj Brdička - Desatero SKAV a technologie

    Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat.

Twitter Spomocník

O technologiích jinde