Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS

  • Ikona informativni

    Formative – online hodnocení žáka

    Recenze jedné volně použitelné aplikace obohacující repertoár nástrojů moderního digitálního učitele.

    Stanislav Havlík, publikováno - 13. 03. 2017, zhlédnuto 1206x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona informativni

    Různost je obtížná

    Zpráva o závěrech anglické výzkumnice Jenny Mackness, která analyzovala důvody, proč stále více zjišťujeme, že snadné spojení lidí k zjednodušení vzájemného pochopení nevede.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 06. 03. 2017, zhlédnuto 1327x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona informativni

    10 zásad moderní školy podle Willa Richardsona a Bruce Dixona

    Informace o studii odborníků stojících za portálem Educating Modern Learners, jejíž náplní je formulace 10 doporučení pro transformaci současné školy v souladu s vývojem světa.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 27. 02. 2017, zhlédnuto 2204x, počet komentářů: 3, hodnocení: Hodnocení článku : 4.66666666666667
  • Ikona informativni

    Vize moderního studenta

    Článek pokračuje v informování o tom, jak americká Global Digital Citizen Foundation chápe digitální kompetence – tentokrát studentů.

    Jitka Rohelová, publikováno - 23. 02. 2017, zhlédnuto 1232x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.66666666666667
  • Ikona informativni

    Kdo je Jackie Gerstein?

    Informace o mimořádně inspirativní americké učitelce, která příkladným způsobem pracuje s technologiemi.

    Martin Kadrnožka, publikováno - 20. 02. 2017, zhlédnuto 1400x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
Strana : 1 2 3 4

Metodická pomoc
  • Bořivoj Brdička - Od kultury konektivity k platformním společnostem

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

  • Bořivoj Brdička - Dezinformace vítězí!?

    Shrnutí stavu, v němž se na začátku roku 2017 svět nachází a který je popisován jako doba postfaktická. Důsledkem pro školství je růst významu rozvoje informační gramotnosti.

  • ISTE - Standardy ISTE 2016 pro žáky

    Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

  • Bořivoj Brdička - Desatero SKAV a technologie

    Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat.

  • Ondřej Neumajer - Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

    Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí.

Twitter Spomocník

O technologiích jinde