K zajímavým materiálům se člověk dostane náhodou, nebo doporučením od známých. Pro mě v tomto případě platí totéž. Během praxe mi fakultní učitel radil a doporučoval plno zajímavých věcí. Velice mě zaujaly materiály, se kterými ve výuce pracuje a které jsou volně k dispozici na internetových stránkách ZŠ Nýřany. Tyto materiály vedou žáky krok za krokem a jasně a srozumitelně je orientují ke konečnému výsledku jejich práce.
Na stránkách ZŠ Nýřany jsou k dispozici materiály pro podporu výuky různých předmětů (např. informatiky, matematiky, dějepisu, zeměpisu, českého jazyka, …). Překvapilo mě, že nejsou uloženy jen ve formátu pdf, jpg, ppt, ale i flp, tedy přímo pro interaktivní tabuli.
Jelikož mě baví práce s grafikou, zabývala jsem se především programem Malování. Tomuto programu je dobré věnovat pozornost na začátku výuky informatiky. Žáci se díky němu mohou naučit správně držet a ovládat myš, zpevní se jim ruka a zároveň cvičí vlastní fantazii a estetické cítění.
Během praxe jsem realizovala závěrečnou lekci zaměřenou na Malování. Mým úkolem bylo vést hodinu a odpovídat na případné dotazy. Žákům jsem na začátku rozdala vytištěný materiál s popisem práce a dala jim k dispozici dvě fotografie. Bylo na nich, kterou si vyberou. Za úkol měli vybranou fotografii (jednalo se o portrét) rozdělit na polovinu podle svislice a pravou polovinu obličeje odstranit. Poté podle levé části, kterou ponechali, vytvořit portrét tak, aby byl kompletní.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.