V minulých dnech světem proběhla zpráva, která stojí za zaznamenání. Veřejná knihovna amerického státu Kansas rozšířila nabídku volně dostupných elektronických publikací o cca 500 titulů Britannica Digital Learning z nabídky studijních materiálů základních předmětů vyučovaných na 1. stupni ZŠ (Digital Book eLending). Jedná se o e-knihy využitelné jako multimediální učebnice, a to na všech běžně dostupných zařízeních včetně mobilních. K titulům se občané státu Kansas dostanou po přihlášení prostřednictvím platného čtenářského průkazu místní veřejné knihovny.
Pro nás je tato zpráva zajímavá hlavně proto, že potvrzuje trend vedoucí k otevřeným výukovým zdrojům (implementovaný též v naší Strategii digitálního vzdělávání do roku 2020) označovaným mezinárodně podle anglického originálu jako OER (Vliv volné dostupnosti materiálů na školství). Je zřejmé, že chceme-li dospět ke snižování nerovností ve vzdělávání (hlavní priorita naší zastřešující Strategie 2020), je nezbytné mít k dispozici volně dostupné výukové materiály včetně základních učebnic (viz Polský projekt e-textbooks). Troufám si tvrdit, že dnes je možné o něčem podobném uvažovat již jen ve formě snadno distrubuovatelných a aktualizovatelných materiálů digitálních. Všechny tyto iniciativy jsou navíc naprosto v souladu s politikou EU (Opening up education), a je tudíž možné na jejich financování použít evropské fondy.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.