Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > Corinth Classroom
Odborný článek

Corinth Classroom

23. 3. 2017 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Martin Štolc

Anotace

Recenze známé aplikace, která je schopná dokonale zobrazit mnoho ve výuce používaných objektů – otáčet je, dívat se dovnitř apod.

Firma Corinth

Na začátku všeho je vždy myšlenka! Jedna taková se zrodila v hlavě IT odborníka Daniela Skláře, který se společně se svým kamarádem, ekonomem Ondřejem Homolou, rozhodl spustit vlastní podnikání. 25. května 2011 společně založili firmu, která dnes nese jméno Corinth s. r. o., a jistě tohoto kroku ani jeden nelitují. V současné době má firma pět společníků a základní kapitál převyšující 10 milionů Kč. [1]

Firma Corinth je český start-up a zabývá se vývojem vzdělávacích 3D aplikací. Její interaktivní 3D modely mohou pomáhat při výuce mnoha předmětů. Archiv v současné době zahrnuje 10 tematických okruhů (lidská biologie, biologie zvířat, biologie rostlin, paleontologie, chemie, fyzika, geometrie, astronomie, geologie, kultura) s více než 1000 interaktivními modely.

Za relativně krátkou dobu své existence Corinth v ČR zvítězil v soutěži „Podnikatelský projekt roku 2012“ v sekci CzechAccelerator a se svými produkty získal ocenění Microsoft Partner of the Year 2013 a 2014. Může se pyšnit ale i několika zahraničními oceněními. Například Most Innovative RunnerUp v rámci renomovaného programu SIIA Innovation Incubator americké asociace The Software & Information Industry Association, která vyhlašuje nejlepší firmy ve vzdělávacím byznysu již skoro třicet let.[1]

Ačkoliv se jedná o českou firmu, orientuje se i na zahraniční trh. Aplikaci využívají učitelé a studenti po celém světě. Firma má svoje zastoupení pro USA v Silicon Valley v podobě sesterské firmy LifeLiQe Inc. Tato její odnož se stala oficiálním partnerem firmy HTC Vive, zabývající se nástroji pro virtuální realitu (brýle a ovládací prvky). Primárním cílem směřování Lifeliqe je právě virtuální realita.[2]

Produkt a jeho popis

Jak aplikace Corinth funguje, si můžeme prohlédnout na následujícím videu:

Corinth

 

Jde vlastně o velkou vizuální knihovnu výukových interaktivních 3D modelů pro základní a střední školy. Tato učební pomůcka byla vyvinuta ve spolupráci s učiteli, studenty a top univerzitami po celém světě a stále se rozvíjí. Vysoce napomáhá názornosti ve výuce, porozumění látce a především zvyšuje zaujetí žáků.

Aplikace je v současné době dostupná ve více verzích. Ty starší s názvem Corinth Classroom již ale brzy přestanou být nabízeny. Zůstane pouze jediná aplikace Corinth, která bude dále rozvíjena.

Aplikace Corinth nabízí:

  • 1000+ 3D interaktivních modelů včetně detailů částí;
  • možnost zvýraznit jakoukoli část modelu pro komplexnější představu;
  • zoom a 3D otáčení modelů pro detailnější pohled;
  • nástroj pro vyhledávání podle názvů a klíčových slov;
  • možnost přepínat mezi jednotlivými jazykovými verzemi a zobrazení dvou jazyků zároveň;
  • funkci pořízení snímku obrazovky pro vytváření obrázků;
  • možnost k modelům vkládat vlastní poznámky;
  • integraci s MS Office 2013 a 2016 pro použití modelů v prezentacích a dokumentech;
  • funkce augmentované reality.

Aplikace Corinth je dostupná na zařízeních s Windows 8.1 a Windows 10. Její stažení je možné z Microsoft Store. V základním prostředí, které je zdarma, je k vidění 8 obrázků. Dále má uživatel možnost vybrat si, jaký okruh témat chce zakoupit. Zástupce firmy, který má na starosti ceny a prodej, mi sdělil následující informace o cenách:

Lidské tělo 27 500 Kč
Biologie zvířat 18 700 Kč
Biologie rostlin 18 700 Kč
Geologie 9 500 Kč
Paleontologie 9 500 Kč
Chemie 18 700 Kč
Matematika 9 500 Kč
Fyzika 9 500 Kč

Témata astronomie a kultura jsou stále ve vývoji a cena ještě není určena.

Cena za licenci jednoho tématu je pro celou školu bez ohledu na počet a druh zařízení, na kterých poběží. Aplikace je dostupná v modelu B2B a jen pro školská zařízení.

Pro porovnání, osobní verze LifeLiQe přijde v USA na 9,99 $ za měsíc.

Snad každý učitel ví, jak je názornost ve výuce důležitá. Právě proto je tato aplikace skvělým výukovým nástrojem. Technologie je jen prostředkem, cílem je poznání!

LifeLiQe – Freixo School Cluster science class

Literatura a použité zdroje

[1] – HONSOVÁ, Marcela. Corinth boduje v branži vzdělávacích technologií. Jeho 3D modely znají ve 109 zemích. 2015. [cit. 2017-2-22]. Dostupný z WWW: [http://byznys.ihned.cz/c1-64333180-corinth-boduje-v-branzi-vzdelavacich-technologii-jeho-3d-modely-znaji-ve-109-zemich].
[2] – MONTGOMERY, Blake. Explore What Educational VR Content Actually Looks Like. 2016. [cit. 2017-2-22]. Dostupný z WWW: [https://www.edsurge.com/news/2016-07-09-we-tried-lifeliqe-to-explore-what-educational-vr-content-actually-looks-like ].

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Martin Štolc

Hodnocení od uživatelů

Bořivoj Brdička
7. 12. 2017, 12:35
Náš článek vyšel před 8 měsíci a všechno je jinal. Corinth hledá cesty pro uplatnění na trhu v našem školství. Momentálně preferuje dodávky celých tříd - tedy int. tabulí se softwarem a školením. Dnes jsem byl na akci Digikoalice, kde měli prezentaci. Výše uvedené ceny již nepaltí.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.