Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > Nejčastější chyby výukového využití blogu
Odborný článek

Nejčastější chyby výukového využití blogu

29. 9. 2009 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Bořivoj Brdička

Anotace

Několik rad profesionálního blogera Australana Darrena Rowse začátečníkům snažícím se publikovat svoje názory na internetu.
Koncem května publikoval Australan Darren Rowse zabývající se na plný úvazek blogováním v článku „Warning: Do You Recognize These 21 Blogging Mistakes?“ přehled 21 nejčastějších typických chyb, jichž se dopouštějí začínající blogeři. David Hopkins z anglické Bournemouth University pak z nich vybral ty nejdůležitější z pohledu využití ve výuce. Zde jsou:
· Nevzdávej se předčasně! Rozjet blog chce svůj čas. Týká se to jak učitelů, tak studentů, zvláště mají-li psát o něčem, co je vysloveně nezajímá. Je dobré, mají-li podporu ve formě podpůrné skupiny aktivních spolupracovníků (spolužáků, příbuzných, učitelů).
· Neopakuj, co již řekli jiní! Nemá smysl kopírovat cizí myšlenky. Na ty stačí souhlasně reagovat. Ve vlastních příspěvcích je třeba přijít s něčím novým. Být osobní není na závadu.
· Publikuj pravidelně! Není nutné publikovat denně, ale v pravidelných intervalech. V případě výukových aktivit je třeba interval stanovit předem a jeho dodržení zahrnout do hodnocení. Učitel by měl na příspěvky reagovat.
· Věnuj pozornost názvu! Je zbytečné si dát práci s úžasným obsahem příspěvku, bude-li mít průměrný název. Jen málokdo si ho přečte!
· Buď užitečný! Chceš-li získat čtenáře, musíš je zaujmout či pomoci jim řešit nějaký problém. Vůbec nejhorší je přijít s něčím, co všichni znají.
· Měj záměr! Začneš-li provozovat vlastní blog, musíš si být jist tím, proč to děláš. I v případě čistě výukové aktivity musí být jasné, co je jejím cílem.
· Nemusíš znát vše! O věcech, o nichž píšeš, víš možná hodně. Určitě však ne zcela vše. Blog je tu od toho, abychom se navzájem učili. Umožni proto jiným, aby tvé informace doplnili.
I ostatní body citovaného přehledu jsou poučné. Určitě by se s nimi měli seznámit všichni skuteční zájemci o profesionální přístup k využití blogu bez ohledu na obor zájmu.
zdroje:
Darren Rowse - Warning: Do You Recognize These 21 Blogging Mistakes?, ProBlogger, May 30, 2009
David Hopkins - Mistakes made in Academic Blogs, eLearning Blog, June 3, 2009

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.