Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > Může hra Pong pomoci s technickou výchovou?
Odborný článek

Může hra Pong pomoci s technickou výchovou?

5. 6. 2006 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Bořivoj Brdička

Anotace

Zpráva o projektu amerického ministerstva školství na zvýšení zájmu žáků o výuku technických předmětů.

Americký statistický úřad oznámil, že počet pracovních míst vyžadujících technické vzdělání stoupne v USA do roku 2008 o 51%. Podle amerického ministerstva školství je přitom úroveň výuky technických předmětů na 82% středních škol nedostatečná.

Součástí programu, který má tento nedostatek napravit, je projekt firmy IBM, která ve spolupráci se Sdružením amerických učitelů informatiky vyvinula specializovaný kurz, který učí studenty naprogramovat klasickou hru Pong.

36,000 amerických učitelů technických předmětů a matematiky získá volný přístup do prostředí kurzu a bude tak moci tento pokrokový výukový materiál použít. Uvnitř kurzu jsou k dispozici hotové lekce, manuály i souhrnné výklady jednotlivých témat, které pomohou učitelům zařadit programování do běžných lekcí matematiky nebo jiných vhodných předmětů.

Studenti se budou seznamovat s objektově orientovaným programováním na bázi jazyka Java tak, že sami vytvoří klasickou počítačovou hru. Zároveň se budou učit, jak realizovat Webovou aplikaci, zvolit správně cílovou skupinu uživatelů a používat k danému účelu nejvhodnější nástroje.

Program byl zahájen pilotáží na šesti školách. Jeden ze zapojených učitelů Shane Torbert z technické střední školy Thomase Jeffersona ve Virginii potvrdil, že lekce pomáhají studentům pochopit proces tvorby počítačových programů. Podle něj kurz „významným způsobem usnadňuje výuku programování". Tento výukový materiál navíc splňuje standardy stanovené Asociací výpočetní techniky (Association for Computing Machinery) pro výuku informatiky.

V rámci spolupráce s IBM učitelé získávají též metodické školení v oblasti výukových strategií. To může být využito i skupinami studentů učitelství pro zvyšování jejich schopnosti spolupráce a řešení problémů. Např. modul projektových metod obsahuje Powerpointovou prezentaci, ukázky pracovních sešitů, šablony a odkazy na další zdroje.

V rámci firmy IBM existuje široká Akademická iniciativa, která se obecně zabývá rozšiřováním povědomí o otevřených standardech, tj. o volně dostupném programovém vybavení, nejen pro oblast programování. K jejím hlavním cílům patří zvyšování úrovně potencionálních pracovníků v oboru IT. Podle IBM se výukových aktivit Iniciativy účastní víc jak 1900 organizací, 11000 učitelů a 450000 studentů.

 

zdroj: K.C. Jones - Can Pong Help Fill Tech Education Gap?, TechWeb.com, April 13, 2006

 

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.