Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > SurfYourWork – další splněný americký se...

Ikona informativni

SurfYourWork – další splněný americký sen

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva o projektu studenta střední školy v Montrealu Adila Lalani, který byl zahájen jako práce v rámci výuky počítačů a skončil jako komerčně úspěšná aplikace s hodnotou přesahující 1 milion dolarů.
Klíčová slova: Kanada, správa školy, výuka programování, americký sen

Práce na aplikaci SurfYourWork (SYW) byla zahájena studentem 11. ročníku Lower Canada College (střední škola) v Montrealu Adilem Lalani jako dlouhodobý samostatný projekt v rámci výuky počítačů. Učitelé jeho ročníku včele s vedoucím počítačového oddělení Christianem Auclairem mu umožnili individuální formu studia informatiky pod podmínkou, že do konce školního roku vytvoří plně funkční webový portál. Na základě důkladné rozvahy se Adil rozhodl zdokonalit existující ve škole využívaný systém řízení výuky (School Management System). Díky velké práci a obrovskému nadšení byla první verze systému SYW do konce školního roku úspěšně hotova a pan Auclair doporučil Adilovi, aby v práci pokračoval i během prázdnin a 12. (posledního) ročníku formou osobního nezávislého projektu. Během této doby Adil postupně systém fenomenálním způsobem vylepšil a zdokonalil jeho grafické rozhraní tak, aby bylo snáze pochopitelné a uživatelsky přítulné. V září 2004 byla spuštěna veřejnosti volně dostupná online verze SYW. Tou dobou Adil právě zahájil své studium systémového inženýrského designu na University of Waterloo (Ontatio). Systém SYW již využívá 250 škol a stále pokračuje ve svém rozvoji a snaze nabízet co nejlepší vlastnosti a služby.

Tak toto je překlad textu použitého serverem SYW jako odpověď na často kladenou otázku o jeho původu. Stačí zběžný pohled na jeho vlastnosti, aby každý uznal, že popis je blízko pravdě. Služby, které volně nabízí, byly dosud v takto širokém rozsahu k dispozici většinou jen na komerční bázi. Má implementovánu komplexní podporu pro učitele (správu tříd, rozvrh, domácí úkoly, kalendář, různé druhy komunikace, archiv souborů ad.), pro studenty (podobné funkce s odlišnými právy) i pro rodiče, kteří mohou být v kontaktu se školou, dozví se o úkolech svých dětí a mohou vzájemně komunikovat.

Až potud by to zase nebylo až tak nepředstavitelné. I v našich podmínkách se najde celá řada šikovných a schopných studentů, kteří jsou ve věku pod 20 špičkovými programátory. Pokračování příběhu Adilho Lalani má však rozměry opravdového amerického snu. Před nedávnem mu firma Jasmine Technologies, která je zapojena do amerického vládního programu „Žádné dítě nesmí zůstat pozadu", za odkoupení systému nabídla 1,25 milionu dolarů v hotovosti a akciích. Zároveň ho zaměstnala a zaručila mu pokračování spolupráce i po jeho dostudování.

Adil sice dlouho všechny komerční nabídky odmítal a trval na bezplatném provozu svých služeb. Tato však již byla opravdu neodolatelná. A tak se bohužel za další verze systému SYW už bude muset také platit.

 

Odkazy:

Zdroj: Student's homework site nets him $1.25M, eSchoolNews, 2005

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 01. 11. 2005
Zobrazeno: 2020krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. SurfYourWork – další splněný americký sen. Metodický portál: Články [online]. 01. 11. 2005, [cit. 2020-06-06]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/12177/SURFYOURWORK-–-DALSI-SPLNENY-AMERICKY-SEN.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.