Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS

  • Ikona informativni

    Velká data? Ne, děkuji!

    První ze dvou článků věnovaných britskému umělci a zároveň odborníkovi na technologie Jamesi Bridlemu. Tento článek popisuje analogii mezi snahou velmocí ovládnout svět prostřednictvím atomové bomby v rámci studené války po 2. sv. v. a současnou hybridní válkou, jejíž významnou součástí je využití velkých dat k ovlivnění veřejnosti a oslabení nepřítele.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 18. 12. 2017, zhlédnuto 933x, počet komentářů: 4, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    SHOWME – univerzální nástroj pro tvorbu výukového obsahu

    Informace o zajímavém novém nástroji, který umožňuje tvorbu a sdílení ozvučených lekcí vhodných pro realizaci převrácené třídy. Je vhodný pro učitele i pro samostatnou tvorbu žáků.

    Tomáš Erich Lüftner, publikováno - 14. 12. 2017, zhlédnuto 548x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona informativni

    ČŠI o ICT ve školách: Zajištění nedostatečné, počítače zastaralé, připojení omezené, situace kritická

    Česká školní inspekce zveřejnila na začátku nového školního roku výsledky šetření o podmínkách pro využívání digitálních technologií ve školách. Nadpis článku dává tušit, k čemu inspekce dospěla.

    Ondřej Neumajer, publikováno - 11. 12. 2017, zhlédnuto 1189x, počet komentářů: 4, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona prakticky

    Technologie na pomoc vyhodnocení sociálního klima třídy Ikona zkusenost

    Námět na možnou formu zpracování problematiky sociálního klimatu ve třídě, včetně použití volně dostupného nástroje využívajícího databázi MS Access.

    František Hajdekr, publikováno - 07. 12. 2017, zhlédnuto 1412x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Umožní kyberučení skokem vyrovnat rozdíly ve vzdělávání?

    Informace o dvou mimořádně zajímavých aktuálních výzkumných zprávách, které naznačují potřebu technologické inovace školství na celém světě a globální výzvy s tím spojené.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 04. 12. 2017, zhlédnuto 574x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
Strana : 1 2 3 4

Metodická pomoc
  • Bořivoj Brdička - Internet nás zavádí na scestí!

    Druhý článek věnovaný britskému umělci a zároveň odborníkovi na technologie Jamesi Bridlemu. Tento článek se zabývá novým fenoménem YouTube, a sice masivním publikováním videí zdánlivě určených dětem, ale ve skutečnosti je zneužívajících.

  • Ondřej Neumajer - Jak vykouknout z informační bubliny

    Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímáni informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A bohužel se zvětšuje. Proto je nezbytné, abychom všichni věděli, jak vzniká, a uměli mu čelit.

  • Bořivoj Brdička - Muskův Neuralink

    Druhý díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Tento díl je založen na zprávě blogera Tima Urbana, která popisuje nejnovější projekt známého investora Elona Muska. Dozvíte se v něm, čeho budou tyto technologie ve spolupráci cloudovou umělou inteligencí v dohledné době schopny.

  • Bořivoj Brdička - Od kultury konektivity k platformním společnostem

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

  • ISTE - Standardy ISTE 2016 pro žáky

    Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

Twitter Spomocník

O technologiích jinde