Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS

  • Ikona prakticky

    Práce s mobilním telefonem ve výuce chemie a informatiky Ikona inspirace

    Popis zajímavého projektu, který realizuje pomocí polarizační mikroskopie badatelskou aktivitu téměř na úrovni specializované laboratoře v podmínkách běžné školy.

    Romana Hartmanová, publikováno - 30. 11. 2017, zhlédnuto 804x, počet komentářů: 2, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Hlavní dovednosti žáků v digitálním světě

    Zpráva o tom, jak definuje potřebné dovednosti žáků v souvislosti s technologiemi (digitální kompetence) zakladatel americké společnosti TeachThought Terry Heick.

    Ondřej Záleský, publikováno - 27. 11. 2017, zhlédnuto 784x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 4
  • Ikona informativni

    Mladí lidé se bouří proti sociálním médiím

    Zpráva o docela překvapivém britském průzkumu, který zjišťoval vztah mládeže k sociálním sítím (médiím).

    Luboš Řičica, publikováno - 23. 11. 2017, zhlédnuto 1261x, počet komentářů: 3, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona teoreticky

    Od paradoxu využitelnosti k hypotéze remixu Ikona odbornost

    Příspěvek popisuje aktuální posun v aplikaci OER (otevřených výukových zdrojů) do výuky na základě poznatků, které publikoval přední vědec tohoto oboru David Wiley a předložil veřejnosti v rámci MOOC kurzu Introduction to Open Education, aktuálně běžícím na platformě edX.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 20. 11. 2017, zhlédnuto 552x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona prakticky

    Scratch jako nástroj pro začátky s programováním Ikona zkusenost

    Článek o aplikaci, která umožňuje vytvářet programy manipulací s grafickými programovými elementy, a o využití programu ve výuce programování pro děti.

    Karel Vancl, publikováno - 13. 11. 2017, zhlédnuto 1399x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
Strana : 1 2 3 4

Metodická pomoc
  • Bořivoj Brdička - Internet nás zavádí na scestí!

    Druhý článek věnovaný britskému umělci a zároveň odborníkovi na technologie Jamesi Bridlemu. Tento článek se zabývá novým fenoménem YouTube, a sice masivním publikováním videí zdánlivě určených dětem, ale ve skutečnosti je zneužívajících.

  • Ondřej Neumajer - Jak vykouknout z informační bubliny

    Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímáni informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A bohužel se zvětšuje. Proto je nezbytné, abychom všichni věděli, jak vzniká, a uměli mu čelit.

  • Bořivoj Brdička - Muskův Neuralink

    Druhý díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Tento díl je založen na zprávě blogera Tima Urbana, která popisuje nejnovější projekt známého investora Elona Muska. Dozvíte se v něm, čeho budou tyto technologie ve spolupráci cloudovou umělou inteligencí v dohledné době schopny.

  • Bořivoj Brdička - Od kultury konektivity k platformním společnostem

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

  • ISTE - Standardy ISTE 2016 pro žáky

    Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

Twitter Spomocník

O technologiích jinde