Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > Susan Oxnevad a ThingLink
Odborný článek

Susan Oxnevad a ThingLink

19. 2. 2015 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Tamara Müllerová

Anotace

Představení zajímavé americké blogerky a školitelky učitelů, která je učí integrovat technologie do výuky a používat nejvhodnější volně dostupné nástroje.

Susan Oxnevad je pedagožka a učitelka. Byla facilitátorkou pro vzdělávací technologie ve školách v Chicagu, působila také jako konzultantka a designérka pro magazín EdTech. Prostřednictvím svého blogu poskytuje návody pro profesní růst učitelů. Články obsahují promyšlené způsoby, jak začlenit technologie do výuky, aby fungovaly jako účinný a efektivní nástroj, který může napomoci vyučovacímu procesu. Susan Oxnevad se zaměřuje na metodickou pomoc s využitím různých online nástrojů.

Jedním z nejdůležitějších je pro ni ThingLink. Používá ho k vytváření interaktivních dokumentů, kterými může být například zpracovaný výukový materiál nebo příprava na hodinu. Principem je nahrání libovolného obrázku na ThingLink a následné vložení interaktivně se otvírajících oken s popisy či odkazy na různá místa tak, že je možno si pouhým najetím myší obsah zobrazit. V následující ukázce Susan Oxnevad odkazuje na různé možnosti, jak obrázek nahrát na ThingLink.

 

Susan sama tento nástroj ve svých kurzech běžně používá. Jedním takovým je ThingLink Teacher Challenge. Akce probíhala během léta roku 2014 a jednalo se o ucelený profesní rozvoj učitelů, který měl za cíl vybudovat profesionální vzdělávací komunitu. Zaregistrovalo se více než 500 amerických učitelů, kteří se zdokonalovali v možnostech využití technologií ve výuce a přitom vytvořili stovky vynikajících interaktivních ThingLink dokumentů. Do budoucna má Susan v plánu vytvořit nabídku podobných vzdělávacích příležitostí, které budou fungovat celoročně.

Susan Oxnevad pomocí ThingLink vytvořila také interaktivní kalendář a odkazuje, mimo jiné, na nově vzniklé propojení Google Drive a ThingLink. Díky nástrojům Googlu je možné vytvořit například prezentaci, tu následně nahrát na ThingLink a obohatit ji o funkční interaktivně se zobrazující doplňkové informace a odkazy. Vytvořený materiál lze sdílet s ostatními. Jednoduchý návod a příklad je zde.

Susan je též autorkou modelu přípravy učitelů Digital Differentiation z roku 2012. Ten popisuje propojení vybraných nástrojů, které jsou použitelné pro výuku a učení, s metodickými postupy a návodem na jejich aplikaci. Vzhledem k rozvoji je neustále aktualizuje. Model obsahuje tři základní složky: flexibilní nástroje, základní otázky a učební posuny.

Student se učí kladením otázek a využitím digitálních nástrojů. Posun pak naznačuje výukové cíle, kterých má dosáhnout. Tato forma učení vede ke konstruování nových poznatků. Studenti používají digitální nástroje pro hledání, pochopení a využití informací. Tento model předpokládá, že učitel pracuje jinak než dříve, čímž získává novou roli. Má mnohem více příležitostí pro interakci s jednotlivými žáky a vzájemně se všichni obohacují.

Susan se skutečně neustále věnuje hledání nových způsobů výuky a své stránky stále aktualizuje. Lze jí nalézt na Twitteru, ThingLinku, Pinterestu i na Facebooku. Její výuková videa je možné shlédnout na Youtube.

Transform Teaching & Learning with ThingLink and Google Drive

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Tamara Müllerová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.