Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak (ne)používat technologie – díl 7.: Digitální minimalismus |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
11. 12. 2019 |
320 |
Anotace | Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm představuje různé přístupy, které nám a našim žákům mohou pomoci získat dovednost v ovládání technologií, aby ty neovládaly nás. Sedmý díl je věnován digitálnímu minimalismu. | Poslední komentář | |
---|
|
Základem kritického myšlení jsou fakta |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
09. 12. 2019 |
531 |
Anotace | Zpráva o studii amerického profesora kognitivní psychologie Daniela Willinghama vysvětlující postavení faktických znalostí při budování schopnosti kriticky myslet. | Poslední komentář | A právě tuto schopnost spadající do oblasti kritického myšlení Willingham jako jednu z mála považuje za přenositelnou. Zbývá jen se zamyslet nad tím, co je v tomto případě třeba vymýšlet nového. Jedná se o případ, kdy potřebuji získat na určitou informaci vlastní názor a nepřebírat hodnocení jiných, s nímž se ale snažím seznámit. Velmi mi pomáhá, když o věci již něco vím. To podstané a zároveň "nové" je můj vlastní obohacený názor. |
---|
|
Zahraniční inspirace (1. část) |
 | Ludmila Kovaříková |
|
|
|
| |
|
05. 12. 2019 |
424 |
Anotace | Článek nabízí několik inspirativních nápadů zahraničních učitelů. | Poslední komentář | |
---|
|
Editaton VDC (4. akce Virtuálního Digicentra) |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
04. 12. 2019 |
394 |
Anotace | Představení 4. akce Virtuálního Digicentra. | Poslední komentář | |
---|
|
Shoshana Zuboff a kapitalismus dohledu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
02. 12. 2019 |
451 |
Anotace | Přehledový článek o práci emeritní profesorky Harvard Business School Shoshany Zuboff založený na myšlenkách obsažených v její poslední knize pojednávající o internetem umožněném kapitalismu dohledu. | Poslední komentář | |
---|
|
Tvoříme Wikipedii – díl 7.: 5 kroků, než začnete s Wikipedií ve škole |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
27. 11. 2019 |
514 |
Anotace | Předtím, než se rozhodnete začlenit Wikipedii do své výuky, ať už pasivně (needitačně), či aktivně (editačně), je vhodné absolvovat několik nezbytných kroků. V následujícím textu se podíváme na 5 základních, které nám pomohou nejen s uvedenou integrací Wikipedie, ale umožní nám úspěšně realizovat kurz Wikipedie na naší škole. | Poslední komentář | |
---|
|
Indikátory inovací školství podle OECD |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
25. 11. 2019 |
662 |
Anotace | Zpráva o tom, jaké indikátory inovací školství sledují experti OECD, a to v souvislosti s naší právě připravovanou Strategií 2030+. | Poslední komentář | |
---|
|
Ann S. Michaelsen |
 | Ludmila Kovaříková |
|
|
|
| |
|
21. 11. 2019 |
686 |
Anotace | Článek pojednává o blogu norské učitelky Ann S. Michaelsen, která inspiruje svým přístupem k technologiím a jejich využitím např. při čtení s dětmi. | Poslední komentář | |
---|
|
Na Spomocníkovi – díl 6.: Lucie Rohlíková |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
20. 11. 2019 |
842 |
Anotace | S Lucií Rohlíkovou jsem si povídal o konferenci Učitel IN, projektech na ZČU v Plzni, o zvládání technologií, digitálních stopách, emocích spojených s technologiemi i o tom, jak to dělá, že toho ve svém životě tolik stíhá. | Poslední komentář | |
---|
|
Antropoložka internetu Mimi Ito |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
18. 11. 2019 |
587 |
Anotace | Zpráva o zajímavé vědkyni Kalifornské university Mimi Ito, která se zabývá působením online tzv. „sítí spřízněnosti“ na mladé lidi z antropologického pohledu a hledá formy jejich maximálně přínosného využití. | Poslední komentář | |
---|
|