Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně čtené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Kritická digitální pedagogika podle Stommela

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Nová zpráva o činnosti amerického odborníka na vzdělávací technologie Jesse Stommela, zakladatele specializovaného recenzovaného otevřeného online časopisu Hybrid Pedagogy.
Autor Bořivoj Brdička

Datově chytré školy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o projektu australské Monash University, který mapuje využití analýzy výukových výsledků v tamních školách a zároveň ukazuje, kam tento rychle se rozvíjející obor směřuje.
Autor Bořivoj Brdička

Weston Kieschnick

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Seznámení s myšlenkami kalifornského experta na vzdělávací technologie, původem učitele, který spolu se svou manželkou, učitelkou, pomáhá učitelům orientovat se v současné situaci plošného zavádění hybridní výuky.
Autor Bořivoj Brdička

Tři varianty hybridní školy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Nejlepší vzdělávání je to, které je personalizované. A to platí i v případě vzdělávání hybridního. Následující text nabízí konkrétní řešení, jak vytvořit hybridní školu s využitím modulového systému.
Autor Jaroslav Mašek

Zpráva projektu Tomorrow s reakcí na pandemii

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zajímavá zjištění amerického tradičně značně velkého průzkumu využití vzdělávacích technologií u učitelů, žáků a rodičů, který reaguje na současnou situaci uzavření škol.
Autor Bořivoj Brdička

Jak na hybridní výuku podle Spencera

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Hybridní výuka se stává samozřejmostí našich škol. Teoreticky si snad již uvědomujeme, že se liší od čistě prezenční nejen cíli, ale i postupy. Podívejme se, jak metodiku hybridní výuky navrhuje známý odborník z USA John Spencer.
Autor Bořivoj Brdička

Jsou žáci připraveni uspět v propojeném světě?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výsledcích modulu, který v PISA 2018 bez naší účasti ověřoval globální kompetence.
Autor Bořivoj Brdička

Jak souvisí blogování s rozvojem digitální gramotnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jakou strategii volit pro rozvoj digitální gramotnosti? Článek nabízí několik námětů, které mohou autentickým a dlouhodobým způsobem podpořit výuku jednotlivých kompetencí.
Autor Ludmila Kovaříková

Technologické zahlcení jako důsledek špatné komunikace

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Na jaře, po zavedení online výuky, jsme se velmi rychle potýkali se dvěma zahlceními – obsahovým a technologickým. Nyní, přibližně po roce online výuky, čelíme dalšímu technologickému zahlcení, ke kterému by nakonec nemuselo dojít, kdybychom spolu lépe komunikovali.
Autor Jaroslav Mašek

Žákovské Dny otevřených dveří jako obraz moderní školy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
„S žáky se musí pořádně secvičit, co mají říkat, a také musí být v dané videokonferenční místnosti pod dohledem učitele, aby náhodou neřekli něco nevhodného. A musíme hlavně vybrat naše nejlepší žáky, co umí vystupovat, aby nás dobře reprezentovali,“ zaznělo od učitelů, organizujících Dny otevřených dveří online. Co by se pak stalo, kdyby tuto akci organizovali sami žáci?
Autor Jaroslav Mašek
Celkem: 1209