Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

15 tipů, jak na digitální wellbeing se žáky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Konkrétní tipy, jak aplikovat principy digitálního wellbeingu se žáky.
Autor Jaroslav Mašek

Étienne Wenger a komunita praxe

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o švýcarsko-americkém expertovi, konzultantovi v oblasti aplikace sociálně orientovaného učení v organizacích, který je ve světě znám jako autor pojmu „komunita praxe“.
Autor Bořivoj Brdička

Digitálně minimalistický ekosystém

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Kolik digitálních zařízení dnes používáme? A kolik jich budeme používat do pěti let? A umíme se vzdát nákupu nových, pokud je nepotřebujeme?
Autor Jaroslav Mašek

Prostředí bezpečné, či svobodné?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Shrnutí problematiky zavádění otevřených forem diskuze v rámci výuky na základě materiálu kanadské University of Saskatchewan, který popisuje škálu čtyř úrovní – od totální bezpečnosti k úplné volnosti.
Autor Bořivoj Brdička

Konstrukcionismus a umělá inteligence

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Teoretický pohled na výuku rozvíjející informatické myšlení založený na zprávě dvou oxfordských vědců v souvislosti s integrací umělé inteligence ve formě strojového učení do výuky.
Autor Bořivoj Brdička

Jak se MOOC mění na byznys

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o transakci, v níž 2U kupuje edX a která bude mít nezanedbatelný vliv na další existenci volně dostupných MOOC kurzů i na trh s online vzdělávacími programy.
Autor Bořivoj Brdička

Czech Wiki Photo jako příležitost rozvoje digitálních kompetencí žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak se fotografická soutěž může stát prostředkem ke zvýšení digitální gramotnosti žáků.
Autor Jaroslav Mašek

Staronový pohled na inteligentní výukové systémy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Aktuální pohled na vývoj minimálně 40 let existujícího pojmu „inteligentní výukový systém“ (intelligent tutoring system), který se v oblasti vzdělávacích technologií díky využití umělé inteligence vrací do popředí zájmu odborníků.
Autor Bořivoj Brdička

Zpětná vazba, která by ve škole neměla chybět

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jak vytvořit užitečnou zpětnou vazbu, která zlepší výuku a vzdělávání žáků, jaké volit otázky, na co nezapomenout a jak její výsledky realizovat se podíváme v tomto článku.
Autor Jaroslav Mašek

Digitální Wellbeing OECD – závěry

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Poslední díl třídílného seriálu mapujícího výsledky projektu OECD 21st Century Children shrnující závěry dvou dosud publikovaných studí zabývajících se digitálním wellbeingem a zdravím v souvislosti se školstvím.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 1260