Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Může mrtvý profesor učit? |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
08. 03. 2021 |
262 |
Anotace | Zpráva o mediálně známém případu, kdy si student stěžoval na to, že ho učí mrtvý profesor a neodpovídá na jeho otázky. Celá věc má ale mnoho zajímavých konsekvencí. | Poslední komentář | |
---|
|
Čtení Twitteru |
 | Ludmila Kovaříková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
|
04. 03. 2021 |
335 |
Anotace | Článek vysvětluje, proč je nutné znát žánry nově vznikající na sociálních sítích. Na ukázce tweetů bývalého amerického prezidenta podává zjednodušený návod, jak číst politické tweety. | Poslední komentář | |
---|
|
20 věcí, na kterých opravdu záleží nejen v malé revizi RVP ZV |
 | Jaroslav Mašek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
1 komentář |
03. 03. 2021 |
910 |
Anotace | Na čem opravdu záleží v malé revizi RVP ZV? Není to konkrétní předmět, jeho obsah či časová dotace. Jde o mnohem zásadnější věci, o principy, jejichž zvládnutím budeme připraveni i na revizi velkou. | Poslední komentář | Vážený pane Mašku,
proti vašemu článku ani jeho obsahu nic nemám. Pod jeho obsah bych se podepsal. Ale pořád mi jako dlouholetému koordinátorovi tvorby ŠVP vrtá hlavou, zda by nebylo vhodnější dříve diskutovat a dát dohromady výše uvedené cíle a teprve potom změnit vzdělávací dokumenty, než naopak. Celá \"debata\" probíhá velmi dlouho, ale pouze v rámci velmi úzké skupiny. Teď je předkládána hotová věc, která není \"malou\" změnou, ale mění všechny vzdělávací obory velmi výrazně (a v zásadě k lepšímu). Bohužel si myslím že se zástupci jiných vzdělávacích oborů tyto změny - minimálně na úrovni škol - nikdo nekonzultoval. To je nepřijatelná situace. Navíc je vidět z diskuse v rámci pedagogické veřejnosti (momentálně je asi nejslyšitelnější skupina fyziků), kteří nevidí předkládané změny jako posun k lepšímu. Budeme je přesvědčovat, nebo jim \"lepší digitální zítřky\" prostě natvrdo nařídíme? Myslím si, že bychom je měli nejdřív přesvědčit, nebo jim alespoň vysvětlit argumenty. Další kritika z mnoha směrů nepochybně přijde a je lhostejné, zda je oprávněná či nikoliv. Bude logickým výsledkem toho, že zástupci vzdělávacích oborů budou mít právem pocit, že byli opomenuti.
Jako koordinátorovi mi vadí kritika odložení změn na nejpozdější možnou dobu (asi jediná výtka přímo k článku). Ta totiž nevychází z toho, že bychom změny nechtěli provést hned (nakonec na naší škole už čtyři hodiny informatiky máme od zahájení školské reformy v roce 2007), ale ze zkušenosti. Teď předělám ŠVP, ale klidně se s vámi vsadím o láhev dobré whisky, že do té doby (2023) se celá situace změní a budeme předělávat ŠVP již jednou v dobré víře předělané. A věřte mi, že motivovat kolegy k práci zrovna na tak oblíbeném dokumentu, jakým ŠVP je, není zrovna jednoduché. |
---|
|
Kritická digitální pedagogika podle Stommela |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
01. 03. 2021 |
496 |
Anotace | Nová zpráva o činnosti amerického odborníka na vzdělávací technologie Jesse Stommela, zakladatele specializovaného recenzovaného otevřeného online časopisu Hybrid Pedagogy. | Poslední komentář | |
---|
|
Tři varianty hybridní školy |
 | Jaroslav Mašek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
24. 02. 2021 |
848 |
Anotace | Nejlepší vzdělávání je to, které je personalizované. A to platí i v případě vzdělávání hybridního. Následující text nabízí konkrétní řešení, jak vytvořit hybridní školu s využitím modulového systému. | Poslední komentář | |
---|
|
Datově chytré školy |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
22. 02. 2021 |
475 |
Anotace | Zpráva o projektu australské Monash University, který mapuje využití analýzy výukových výsledků v tamních školách a zároveň ukazuje, kam tento rychle se rozvíjející obor směřuje. | Poslední komentář | |
---|
|
Technologické zahlcení jako důsledek špatné komunikace |
 | Jaroslav Mašek |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
17. 02. 2021 |
1049 |
Anotace | Na jaře, po zavedení online výuky, jsme se velmi rychle potýkali se dvěma zahlceními – obsahovým a technologickým. Nyní, přibližně po roce online výuky, čelíme dalšímu technologickému zahlcení, ke kterému by nakonec nemuselo dojít, kdybychom spolu lépe komunikovali. | Poslední komentář | |
---|
|
Weston Kieschnick |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
15. 02. 2021 |
518 |
Anotace | Seznámení s myšlenkami kalifornského experta na vzdělávací technologie, původem učitele, který spolu se svou manželkou, učitelkou, pomáhá učitelům orientovat se v současné situaci plošného zavádění hybridní výuky. | Poslední komentář | |
---|
|
Clubhouse a digitální gramotnost |
 | Jaroslav Mašek |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
|
10. 02. 2021 |
864 |
Anotace | Jak souvisí sociální síť Clubhouse s digitální gramotností? A jaký má význam pro učitele a žáky? Po prvních dvou týdnech jejího používání se autor zamýšlí nad hlubšími souvislostmi využití této nové platformy. | Poslední komentář | |
---|
|
Jak na hybridní výuku podle Spencera |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
08. 02. 2021 |
808 |
Anotace | Hybridní výuka se stává samozřejmostí našich škol. Teoreticky si snad již uvědomujeme, že se liší od čistě prezenční nejen cíli, ale i postupy. Podívejme se, jak metodiku hybridní výuky navrhuje známý odborník z USA John Spencer. | Poslední komentář | |
---|
|