Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Výuka algebry on-line v USA

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o studii SRI založené na výzkumu v praxi používaných amerických online kurzů algebry pro žáky 2. st., přinášející některá zajímavá všeobecně platná zjištění.
Autor Ondřej Hruška

Ovlivňují mobilní telefony výukové výsledky?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad komentáři k výsledkům zahraničních výzkumů zabývajících se vlivem mobilních technologií na tradiční výukové výsledky žáků.
Autor Ondřej Hruška

Jak zapojit technologie do výukových projektů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Zkrácená verze článku anglického experta na vzdělávací technologie, bývalého učitele, ředitele a inspektora Terryho Freedmana, jež předkládá osobní doporučení pro realizaci technologiemi podporovaných výukových projektů.
Autor Ondřej Klamt

eSkills IT Fitness Test v praxi

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Případová studie z nasazení testu počítačových schopností vytvořeného pro eSkills week 2010 v praxi na střední škole.
Autor Ondřej Klamt

Rozvažte ICT koordinátorům ruce aneb cloud computing

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek předkládá aktuální pohled na problematiku uplatnění ICT koordinátorů na školách v souvislosti s vývojem online výukových aplikací směrem ke cloud computingu.
Autor Ondřej Neumajer

Standardy technologických dovedností pro žáky od ISTE

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek převádějící definici ICT znalostí žáků americké ISTE do našich podmínek pro potřeby připravované maturity z informatiky.
Autor Ondřej Neumajer

Budoucnost vzdělávání je spojena s technologiemi

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o sympoziu ICT in Education Networks organizovaném European Schoolnet, na němž se na začátku června 2009 sešlo 130 pracovníků ministerstev, vědců a vedoucích pracovníků školství ze 30 států šesti kontinentů.
Autor Ondřej Neumajer

Kindle 3 – nesnesitelná lehkost elektronického čtení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Elektronická čtečka Amazon Kindle 3 je převratné zařízení založené na elektronickém inkoustu. Článek shrnuje některé zajímavé vlastnosti tohoto lídra trhu elektronických čteček a předkládá fakta a zkušenosti, jak je dané zařízení využitelné ve vzdělávání.
Autor Ondřej Neumajer

Desatero pro organizaci soutěže o nejlepší DUM

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se snaží poutavou formou desatera doporučení shrnout hlavní pravidla pro pořádání úspěšných soutěží učitelů v tvorbě výukových materiálů. Zároveň předkládá desatero doporučení pro účastníky, kteří se takových soutěží účastní.
Autor Ondřej Neumajer

Profil Škola21 - ICT ve školách očima učitelů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Národní ústav pro vzdělávání nedávno dokončil závěrečnou zprávu zachycující hodnocení situace škol v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií (ICT). Zpráva vychází z dat 585 škol, které od října 2010 do konce roku 2011 využily nástroj Profil Škola21. Jedná se o unikátní zjištění, které rozsahem pokryté oblasti (integrace ICT do celého života školy) supluje neexistující informace zjišťované jinými výzkumy a šetřeními v ČR.
Autor Ondřej Neumajer