Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Nástroje pro výuku programování

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek slouží jako motivační nástroj především pro učitele a žáky středních škol. Zaměřuje se na to, proč je v dnešní době důležité učit se základům programování a stručně prezentuje některé méně známé nástroje pro výuku programování.
Autor Petr Kozák

Když se rozhodnete natočit video, tak...

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje zkušenosti autora s natáčením vlastního výukového videa. Text může pomoci tomu, kdo by něco podobného chtěl sám zkusit.
Autor Petr Menzel

Návrh a realizování projektu propojení výtvarné výchovy a informatiky na základní škole

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o mezipředmětovém projektu, který realizovali dva studenti PedF během své praxe na jedné malé ZŠ.
Autor Petr Sál

Gamebook

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek se zabývá využitím gamebooku jako nového prostředku pro procvičování programování a algoritmizace. Jedná se o návrh projektu, ve kterém je možné v hodinách informatiky kombinovat učivo z více předmětů, především humanitních, čímž by mohlo být docíleno zvýšení atraktivity informatiky a jejího provázání s jinými tematickými celky rozvíjejícími obecné kompetence žáků.
Autor Petr Sál

Kahoot! – multiplatformní online odpovídač

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o zajímavé cloudové aplikaci integrující využití všech dostupných technologií disponujících připojením do internetu. Princip kladení otázek a odpovídání na ně má značný didaktický potenciál a lze ho využít ve výuce libovolných předmětů.
Autor Petr Zlatohlávek

Má pedagogika Marie Montessori něco společného s technologiemi?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o možnostech, které dovolují současné technologie využít v souladu se zásadami uplatňovanými v rámci pedagogiky Marie Montessori – poznávání všemi smysly.
Autor Petra Černá

Kdo má prospěch z MOOC kurzů a proč?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Popis aktuálního vývoje MOOC kurzů na základě výzkumů Coursery a nejnovějších dat Class Central, z nichž vyplývá tendence zpoplatňování těchto služeb.
Autor Petra Černá

Lineární rovnice konstruktivně

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje využití názorných pomůcek a fyzických objektů, které pomohou studentům zviditelnit matematické vztahy a předkládá konkrétní příklady.
Autor Petra Kalousová

Techniku při svých hodinách užívají 2/3 učitelů, ale pouze 1/3 se cítí být dobře připravena

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o studii amerického Národního centra pro statistiky ve vzdělání nazvané "Počítače a internet využívané učiteli na státních školách".
Autor Petra Navrátilová

Tvořivé myšlení jako základ vědeckých kroužků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Konfrontace metodiky tvořivého myšlení s vlastní lektorskou činností autorky v rámci kroužků Věda nás baví včetně informace o nové nabídce těchto mimoškolních aktivit, které suplují zanedbávanou výuku praktických činností.
Autor Petra Štefáčková