Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

SHOWME – univerzální nástroj pro tvorbu výukového obsahu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o zajímavém novém nástroji, který umožňuje tvorbu a sdílení ozvučených lekcí vhodných pro realizaci převrácené třídy. Je vhodný pro učitele i pro samostatnou tvorbu žáků.
Autor Tomáš Erich Lüftner

Technologie, které měly změnit výuku

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Další ze série článků mapujících minulé představy o světě, v němž budou technologie ovlivňovat vzdělávání. Tentokrát inspirovaný blogem amerického publicisty Matta Novaka Paleofuture.
Autor Tomáš Chrstoš

Konec síťové neutrality?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o aktuální problematice zachování rovného přístupu k internetu pro všechny uživatele i poskytovatele služeb v podobě internetové neutrality. Tato otázka se silně dotýká i online vzdělávání.
Autor Tomáš Chrstoš

Zakážou školy i chytré hodinky?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje novinku na trhu nositelných technologií - smartwatch a odhaluje problematiku jejich možného zneužití ve školní praxi.
Autor Tomáš Jakubička

Fenomén online hry

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad značnou oblibou online her u současné generace studentů SŠ podložené vlastním průzkumem autora na třech školách.
Autor Tomáš Jakubička

Intel sezval odborníky na Elearning

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o zahájení projektu 1:1 eLearning, který v ČR realizuje firma Intel na základě Memoranda o vzájemném porozumění podepsaném s MŠMT.
Autor Tomáš Jeřábek

Hry pomáhají dětem cvičit pozornost

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výzkumu, který dokazuje, že pomocí speciálních počítačových her orientovaných na „trénování mozku" lze zlepšit schopnost dětí soustředit se.
Autor Tomáš Jeřábek

Výuka podporující on-line prostředí

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o zajímavé semestrální práci vytvořené studentem v rámci rozšiřujícího studia na Katedře informačních technologií a technické výchovy UK Praha PedF.
Autor Tomáš Jirsa

Využití programu Scratch

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Pohled na možnosti využití programu Scratch v hodinách výuky práce s počítačem i mimo ně s ukázkami.
Autor Tomáš Krisl

Děti tráví více času samy s technikou

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Výsledky studie mapující využití technologií dětmi, kterou vypracovala Nadace Kaiser Family.
Autor Václav Bošek