Zamyšlení nad tím, jak profesní přesvědčení učitelů ovlivňuje jejich ochotu využívat ve výuce technologie, a co s tím – to vše v širším kontextu naší současné školské politiky.
Když jsem psal na jaře o největších chybách učitelů v online výuce, na jednu zásadní jsem zapomněl. Následující text ji nejen odhaluje, ale současně nabízí řešení, jak ji napravit.
Zpráva o metodice výuky hyflex, při níž jsou někteří žáci ve škole a jiní ve stejném okamžiku doma připojeni online, kterou přináší portál Common Sense. Součástí je výklad často nesprávně používaných pojmů souvisejících s učením na dálku.
Esportovním klubem vytvoříte u žáků smysl pro komunitu a podpoříte jejich digitální občanství. Další důvody, proč jej založit a především jak, se dozvíte v následujícím textu.
Zpráva o mediálně známém případu, kdy si student stěžoval na to, že ho učí mrtvý profesor a neodpovídá na jeho otázky. Celá věc má ale mnoho zajímavých konsekvencí.
Článek vysvětluje, proč je nutné znát žánry nově vznikající na sociálních sítích. Na ukázce tweetů bývalého amerického prezidenta podává zjednodušený návod, jak číst politické tweety.
Na čem opravdu záleží v malé revizi RVP ZV? Není to konkrétní předmět, jeho obsah či časová dotace. Jde o mnohem zásadnější věci, o principy, jejichž zvládnutím budeme připraveni i na revizi velkou.
Nová zpráva o činnosti amerického odborníka na vzdělávací technologie Jesse Stommela, zakladatele specializovaného recenzovaného otevřeného online časopisu Hybrid Pedagogy.
Nejlepší vzdělávání je to, které je personalizované. A to platí i v případě vzdělávání hybridního. Následující text nabízí konkrétní řešení, jak vytvořit hybridní školu s využitím modulového systému.
Zpráva o projektu australské Monash University, který mapuje využití analýzy výukových výsledků v tamních školách a zároveň ukazuje, kam tento rychle se rozvíjející obor směřuje.