Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

10 aspektů hybridního vzdělávání nejen pro Pokusné ověřování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Hybridní výuka se v novém školním roce nebude týkat jen škol zapojených do projektu Pokusné ověřování kombinovaného vzdělávání MŠMT. Učit hybridně budeme na všech školách. Jaký model přitom zvolíme, bude záležet na mnoha různých aspektech.
Autor Jaroslav Mašek

Digitální Wellbeing OECD II.

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Druhý díl třídílného seriálu mapujícího výsledky projektu OECD 21st Century Children shrnující poznámky ke studii Vzdělávání v digitálním věku: Zdravé a šťastné děti.
Autor Bořivoj Brdička

První školní den v životě učitele

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak učitelé prožívají první školní den? Na co v něm nezapomenou? A dokážou jej zachytit a podělit se o svůj příběh s ostatními?
Autor Jaroslav Mašek

Digitální Wellbeing OECD I.

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
První díl třídílného seriálu mapujícího výsledky projektu OECD 21st Century Children shrnující poznámky ke studii Vzdělávání dětí 21. století: Emocionální wellbeing v digitálním věku.
Autor Bořivoj Brdička

Představte si, kdyby...

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
O naší kreativitě, potenciálu a kampani Imagine if…, která je oslavou života a odkazu Sira Kena Robinsona a současně oslavou lidských schopností s uvědoměním si, že můžeme dělat věci jinak.
Autor Jaroslav Mašek

Budoucnost vzdělávacích technologií podle UNESCO

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o výzkumné zprávě UNESCO varující před přílišným optimismem při nekritickém zavádění vzdělávacích technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Základy AI pro školy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o stejnojmenném MOOC kurzu European Schoolnet Academy zaměřeném na dvě tam probíraná témata – evropské etické pokyny a pět algoritmických zkreslení.
Autor Bořivoj Brdička

Online nástroje pro výuku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek informuje o blogu studentů massachusettské univerzity. Na těchto stránkách studenti podávají podrobnou charakteristiku některých novějších aplikací, a to včetně pohledu skrze SAMR model.
Autor Ludmila Kovaříková

Digitální pedagogika potřebuje digitální kurikulum

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o ekosystému hybridní výuky Michiganské techniky, který je určen pro ZŠ a obsahuje kurikulum zatím hlavně pro 1. stupeň, za nímž stojí dva američtí vědci Cathie Norris a Elliot Soloway.
Autor Bořivoj Brdička

10 způsobů, jak vytvořit bezpečné prostředí pro LGBT+ žáky

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak se cítí LGBT+ žáci ve vaší třídě a škole? A jak bezpečné prostředí to pro ně je? V tomto článku se podíváme na 10 způsobů, které nám mohou pomoci takové bezpečné prostředí vytvořit.
Autor Jaroslav Mašek
Celkem: 1260