Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Systémové změny podle Kevina Starra

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o činnosti šéfa Mulago Foundation a teoretika systémových změn, který se snaží definovat podmínky jejich úspěšné realizace.
Autor Bořivoj Brdička

Rezidenti po deseti letech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Desetiletý vývoj přirovnání učitelů k digitálním rezidentům či návštěvníkům v podání anglického profesora Davida Whita. Zahrnuje i souvislost s povinným přechodem na distanční formy výuky v minulém roce.
Autor Bořivoj Brdička

Když žákům začne záležet na kvalitních informacích

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Dokážou žáci rozeznat relevantní, nezaujaté a věrohodné zdroje? A záleží jim vůbec na kvalitních informacích? A pokud ne, co se musí stát, aby se to změnilo?
Autor Jaroslav Mašek

Profesor Donald Clark

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o práci jednoho z anglických odborníků na vzdělávací technologie, který se nachází na konzervativnější straně spektra. V poslední době se hodně věnuje umělé inteligenci.
Autor Bořivoj Brdička

Mají nová média negativní vliv na náš wellbeing?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Studie z dubna 2021 ukazuje, že naše podvědomé odmítání určitých médií nemá opodstatnění, a upozorňuje na mylné předpoklady dřívějších výzkumů.
Autor Ludmila Kovaříková

Kamera sledující učitele

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výrobku, který novou formou využívající umělou inteligenci podporuje realizaci hybridní výuky s částí žáků zapojených online.
Autor Bořivoj Brdička

10 platforem pro prezentaci školy v režii žáků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Prezentace školy na sociálních sítích není jen o Facebooku a Instagramu. V následujícím textu se podíváme, proč má smysl zapojit i další platformy, jaký obsah v nich publikovat, na koho jimi cílit i jak je nastavit, aby mohly být ve škole provozovány částečně či plně v režii žáků.
Autor Jaroslav Mašek

PISA propojuje čtenářskou a digitální gramotnost

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Hlavní zjištění sekundární analýzy dat mezinárodního šetření PISA 2018 zkoumající čtenářskou gramotnost v souvislosti s využitím digitálních technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Myšlenky, které si odnáším z online výuky

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Po dlouhém období online výuky přichází další autorova reflexe, ve které nechává promlouvat své myšlenky. Současně tím sdílí své vlastní zkušenosti a nabízí učitelům, aby udělali totéž.
Autor Jaroslav Mašek

Kapitalismus dohledu podle Doctorowa

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o práci Cory Doctorowa, známého propagátora svobodného internetu a kritika pojmu „kapitalismus dohledu“ Shoshany Zuboff.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 1260