Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Clubhouse a digitální gramotnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jak souvisí sociální síť Clubhouse s digitální gramotností? A jaký má význam pro učitele a žáky? Po prvních dvou týdnech jejího používání se autor zamýšlí nad hlubšími souvislostmi využití této nové platformy.
Autor Jaroslav Mašek

Jak na hybridní výuku podle Spencera

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Hybridní výuka se stává samozřejmostí našich škol. Teoreticky si snad již uvědomujeme, že se liší od čistě prezenční nejen cíli, ale i postupy. Podívejme se, jak metodiku hybridní výuky navrhuje známý odborník z USA John Spencer.
Autor Bořivoj Brdička

Co znamená dobrá škola

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší shrnutí studie zveřejněné v prosinci 2020 Národním úřadem pro ekonomický výzkum zkoumající význam podpory vztahů a pozitivního stylu myšlení pro dlouhodobý úspěch žáků.
Autor Jaroslav Mašek

Jak se stát spravedlivějším učitelem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o MOOC kurzu edX, který byl vytvořen v MIT Teaching Systems Lab a který se snaží posunout učitele směrem k lepšímu poznání mimoškolního života hlavně znevýhodněných žáků za účelem zlepšení jejich vztahu ke škole a k učení.
Autor Bořivoj Brdička

Jak souvisí blogování s rozvojem digitální gramotnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jakou strategii volit pro rozvoj digitální gramotnosti? Článek nabízí několik námětů, které mohou autentickým a dlouhodobým způsobem podpořit výuku jednotlivých kompetencí.
Autor Ludmila Kovaříková

10 vzdělávacích trendů pro rok 2021

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak bude vypadat vzdělávání v roce 2021? Jaké přístupy a technologie jej ovlivní a budou formovat? Článek představuje několik vzdělávacích trendů současnosti a nabízí jejich vliv na další charakter vzdělávání.
Autor Jaroslav Mašek

Jak učit hybridně podle Wenmontha

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Pohled novozélandského odborníka v oboru vzdělávacích technologií na to, jak by měla vypadat hybridní výuka, která se v důsledku pandemie stává běžnou ve školách na celém světě.
Autor Bořivoj Brdička

Jak dodat žákům odvahu, aby si zapnuli kamery

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jaké strategie použít, abychom přiměli žáky zapnout si kamery? V tomto článku se na některé z nich podíváme.
Autor Jaroslav Mašek

Nová analýza úspěšnosti metodiky převrácené třídy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výzkumu holandských vědců z Utrecht University, který analyzoval zprávy o nasazení metodiky převrácené třídy ve 114 případech ve školách na celém světě.
Autor Bořivoj Brdička

5 důvodů, proč nechat žákům vypnuté kamery

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Neustále vypnuté webkamery žáků během online výuky nemusí být na škodu, právě naopak. Můžeme tím předejít spoustě nežádoucích stavů i mnoha budoucím problémům.
Autor Jaroslav Mašek
Celkem: 1244