Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Největší chyby učitelů v online výuce |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
2 komentáře |
13. 05. 2020 |
8328 |
Anotace | Jaké jsou největší chyby, které dělají učitelé v online výuce? Odpověď hledá autor ve svých vlastních chybách a zamýšlí se též nad způsoby, jak se z těchto chyb poučit. | Poslední komentář | Vážený pane Klimeši, ve svém komentáři narážíte na soustu zajímavých témat, které by vydaly na několik samostatných diskuzí. Především umění naplánovat si svůj pracovní den či týden v režimu home office je jednou z nejtěžších a možná nejdůležitějších dovedností, které se žáci měli možnost naučit během uzavření škol a kterou budou bezesporu potřebovat v budoucnu. Právě rodiče mohou v tomto procesu sehrát klíčovou, jak kladnou tak bohužel i zápornou roli, v ukazování vzorů svým dětem pomocí vlastního přístupu.
A máte naprostou pravdu, že stejně jako v prezenční výuce, i v té distanční hraje klíčovou roli vztah žáků a učitele, který lze rozvíjet jak ve škole, tak online (viz můj článek 3. 6.).
Jsem předvědčen, že pokud si ze stávající zkušenosti online vzdělávání vybereme to lepší a správné a poučíme se ze svých chyb, pomůže nám to v budoucnu vytvořit podmínky a celou online výuku lepší a přirozenější než tomu možná bylo na počátku této stávající. |
---|
|
Produktivní prostředí podle H. Marshall |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
11. 05. 2020 |
996 |
Anotace | Příspěvek poodhaluje, jak metodiku převráceného učení aplikuje ve svých kurzech profesorka H. Marshall z Long Island University ve státě New York. | Poslední komentář | |
---|
|
5 věcí, které udělejte pro zachování online vzdělávání po návratu do škol |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
06. 05. 2020 |
4158 |
Anotace | Má smysl zachovat online vzdělávání i po návratu do škol? A případně v jaké podobě? Tento článek je stejně tak zamyšlením jako návodem pro učitele a vedení škol, jak naložit s online vzděláváním po obnovení prezenční výuky. | Poslední komentář | |
---|
|
Převrácené učení 3.0 |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
04. 05. 2020 |
1117 |
Anotace | Zpráva o aktuálním vývoji metodiky převrácené třídy, z níž se stává celosvětový fenomén šíření kombinovaných forem výuky. | Poslední komentář | |
---|
|
Uspořádejme propojené, personalizované online projekty namísto tradiční, uzavřené, frontální online výuky |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
29. 04. 2020 |
2176 |
Anotace | Co kdybychom na celý měsíc přerušili naši dosavadní, tradiční, uzavřenou online výuku a zkusili realizovat výuku projektovou? Samozřejmě opět online. | Poslední komentář | |
---|
|
4 mýty o budoucnosti podle Spencera |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
27. 04. 2020 |
865 |
Anotace | Článek předkládající myšlenky profesora George Fox University v Oregonu Johna Spencera, který ukazuje, kam bychom měli nasměrovat využití vzdělávacích technologií, a vysvětluje rozdíl mezi skutečnou inovací výuky a neodůvodněným nasazováním technických novinek. | Poslední komentář | |
---|
|
Jak učit online |
 | Ludmila Kovaříková |
|
|
|
| |
|
23. 04. 2020 |
2810 |
Anotace | How To Teach Online je MOOC, který pomáhá učitelům se vypořádat se současným přechodem výuky do online podoby. Výběrem několika oblastí poskytuje první pomoc k tomu, abychom respektovali některé didaktické principy. | Poslední komentář | |
---|
|
12 vlastností školního vzdělávacího prostředí |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
22. 04. 2020 |
2017 |
Anotace | Vedle důležitosti volby vhodného vzdělávacího prostředí pro online výuku jsou tu také nezbytné vlastnosti, které by dané prostředí mělo mít. V tomto článku se podíváme na 12 z nich. | Poslední komentář | |
---|
|
Vědecky podložená certifikace vzdělávacích produktů |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
20. 04. 2020 |
1324 |
Anotace | Zpráva o projektu americké neziskové a výzkumné organizace Digital Promise, který organizuje certifikaci vzdělávacích produktů zaručující jejich kvalitu a účinnost. | Poslední komentář | Ono není vůbec nutné, aby ten výzkum nad produktem realizoval člen organizce, která takový certifikát vydává. Je na vývojáři, aby si takovou spolupráci zajistit. Je mi ale docela jasné, že v našich podmínkách je to skoro nemožné. Ještě teď mám v živé paměti, jak jsem byl u svého akademického zaměstnavatele hrubě napadán, když jsem si dovolil zpochybnit placený posudek, který si u stejné akademické instituce objednal náš známý vydavatel učebnic.
Kdyby se do toho Digikoalice pustila, musela by zajistit, aby byl provedený výzkum skutečně nezávislý! |
---|
|
10 důvodů, proč je volba vhodného vzdělávacího prostředí pro online výuku tak důležitá |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
15. 04. 2020 |
3273 |
Anotace | Ne náhodou je volba vhodného vzdělávacího prostředí hned druhou zásadou online pedagogiky v doporučení Global Online Academy. Tento článek odkrývá 10 důvodů, proč je tato volba tak zásadní a jak s ní souvisejí další zásady online vzdělávání. | Poslední komentář | |
---|
|