Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Co udělám v online výuce jinak, až se znovu zavřou školy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Na otázku, co udělat jinak, až se opět zavřou školy, hledal autor odpovědi již ve svých předchozích článcích. Nyní přináší další přístupy, které se chystá během následné online výuky realizovat.
Autor Jaroslav Mašek

Vyvede nás Stříbrná nit z nejistoty pandemie?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přehled chytrých myšlenek špičkových světových odborníků oboru vzdělávací technologie, kteří se snaží najít poučení ze současné situace převládajícího online vzdělávání.
Autor Bořivoj Brdička

Největší chyby učitelů v online výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jaké jsou největší chyby, které dělají učitelé v online výuce? Odpověď hledá autor ve svých vlastních chybách a zamýšlí se též nad způsoby, jak se z těchto chyb poučit.
Autor Jaroslav Mašek

Produktivní prostředí podle H. Marshall

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek poodhaluje, jak metodiku převráceného učení aplikuje ve svých kurzech profesorka H. Marshall z Long Island University ve státě New York.
Autor Bořivoj Brdička

5 věcí, které udělejte pro zachování online vzdělávání po návratu do škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Má smysl zachovat online vzdělávání i po návratu do škol? A případně v jaké podobě? Tento článek je stejně tak zamyšlením jako návodem pro učitele a vedení škol, jak naložit s online vzděláváním po obnovení prezenční výuky.
Autor Jaroslav Mašek

Převrácené učení 3.0

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o aktuálním vývoji metodiky převrácené třídy, z níž se stává celosvětový fenomén šíření kombinovaných forem výuky.
Autor Bořivoj Brdička

Uspořádejme propojené, personalizované online projekty namísto tradiční, uzavřené, frontální online výuky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Co kdybychom na celý měsíc přerušili naši dosavadní, tradiční, uzavřenou online výuku a zkusili realizovat výuku projektovou? Samozřejmě opět online.
Autor Jaroslav Mašek

4 mýty o budoucnosti podle Spencera

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek předkládající myšlenky profesora George Fox University v Oregonu Johna Spencera, který ukazuje, kam bychom měli nasměrovat využití vzdělávacích technologií, a vysvětluje rozdíl mezi skutečnou inovací výuky a neodůvodněným nasazováním technických novinek.
Autor Bořivoj Brdička

Jak učit online

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
How To Teach Online je MOOC, který pomáhá učitelům se vypořádat se současným přechodem výuky do online podoby. Výběrem několika oblastí poskytuje první pomoc k tomu, abychom respektovali některé didaktické principy.
Autor Ludmila Kovaříková

12 vlastností školního vzdělávacího prostředí

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Vedle důležitosti volby vhodného vzdělávacího prostředí pro online výuku jsou tu také nezbytné vlastnosti, které by dané prostředí mělo mít. V tomto článku se podíváme na 12 z nich.
Autor Jaroslav Mašek