Domů > Spomocník > Všechny články autora „Ondřej Neumajer“

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (44)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 44 položek
Základní vzdělávání Spomocník
8. 12. 2023 1x 2902x
Trendy digitálního vzdělávání v roce 2023
Přehodnocujeme nejen to, co ve školách vyučujeme, ale také to, jak to vyučujeme. Tak by bylo možné stručně popsat sjednocující prvek trendů digitálního vzdělávání roku 2023, které doléhají do…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 10. 2023 11x 2749x
Základy lidské komunikace s nelidským partnerem aneb slovníček umělé inteligence
Téma umělé inteligence bude v tomto školním roce postupně a stále intenzivněji doléhat i do školní praxe, využívání nástrojů umělé inteligence žáky si budou učitelé stále více všímat a sami se budou…
Základní vzdělávání Spomocník
12. 5. 2023 0x 1585x
Veletrh Bett show 2023 trochu jinak
Profesionálové zabývající se digitálním vzděláváním se jednou za rok sjíždějí do Londýna, aby se zde seznámili s novinkami, navázali nové kontakty či prohloubili stávající spolupráci. Jaký byl…
Základní vzdělávání Spomocník
18. 12. 2020 0x 5353x
Inovované pojetí funkce ICT koordinátora/metodika
Po patnácti letech vstoupil v platnost v polovině roku 2020 nový standard studia ICT metodika, někdy také nazývaného ICT koordinátor. Článek shrnuje, v čem spočívá hlavní zaměření inovovaného pojetí…
Základní vzdělávání Spomocník
23. 11. 2020 3x 9024x
Vzdělávání na dálku přináší zmatky v pojmech
Studie shrnující aktuální posun ve významu pojmů vztahujících se k výuce na dálku, které teď všichni učitelé ve zvýšené míře používají, ale jejich obsah chápou často nesprávně.
Základní vzdělávání Spomocník
4. 9. 2020 1x 13900x
Platformy a systémy pro školní komunikaci a spolupráci
Studie shrnující vlastnosti nástrojů pro podporu výuky prostřednictvím technologií (hybridní, distanční, na dálku), které by měly být součástí v praxi používané jednotné školní platformy. Jedná se o…
Základní vzdělávání Spomocník
9. 1. 2020 6x 8687x
Mezinárodní výzkum digitálních dovedností žáků ICILS 2018
Šetření počítačové a informační gramotnosti ICILS zveřejnilo výsledky druhého ročníku tohoto mezinárodního srovnání. Tentokráte se navíc zjišťovala i úroveň informatického myšlení žáků. Jak dopadli…
Základní vzdělávání Spomocník
28. 3. 2019 0x 7632x
Umělá inteligence ve školství a v práci učitele
Přehledový článek o významu a stavu využití umělé inteligence v našem školství.
Základní vzdělávání Spomocník
28. 2. 2019 2x 8803x
Třída budoucnosti jako koncept práce s prostorem ve třídě
Článek vysvětluje souvislosti inovace školního prostředí nejen z pohledu prostorového uspořádání třídy. Věnuje pozornost též pedagogickým souvislostem.
Základní vzdělávání Spomocník
11. 10. 2018 7x 10279x
Standardy kolem digitálního vzdělávání
Přehled existujících doporučení spojených se zaváděním digitálních forem vzdělávání, který všem zájemcům významným způsobem usnadní orientaci a hledání, budou-li některý dokument potřebovat.
Základní vzdělávání Spomocník
24. 9. 2018 0x 26368x
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu
Zpráva o publikování českého překladu evropského dokumentu popisujícího digitální kompetence pedagogů, jehož součástí jsou i standardy, které mohou být použity k sebehodnocení a budou mít vliv na…
Základní vzdělávání Spomocník
11. 12. 2017 4x 6818x
ČŠI o ICT ve školách: Zajištění nedostatečné, počítače zastaralé, připojení omezené, situace kritická
Česká školní inspekce zveřejnila na začátku nového školního roku výsledky šetření o podmínkách pro využívání digitálních technologií ve školách. Nadpis článku dává tušit, k čemu inspekce dospěla.
Zobrazeno 12 z 44 položek