Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejčtenější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Nástroje pro tvorbu vlastních mobilních aplikací

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Přehled existujících systémů pro tvorbu mobilních aplikací z pohledu učitele.
Autor Jan Fojtík

Virtuální učebna Google Classroom

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje nástroj firmy Google doplňující volně dostupné prostředí Google Apps pro vzdělávání o systém plnící některé funkce řízení výuky (LMS, VLE), který je zcela přirozeně vhodný pro školy, které toto prostředí využívají.
Autor Jan Bouchner

Kahoot! – multiplatformní online odpovídač

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o zajímavé cloudové aplikaci integrující využití všech dostupných technologií disponujících připojením do internetu. Princip kladení otázek a odpovídání na ně má značný didaktický potenciál a lze ho využít ve výuce libovolných předmětů.
Autor Petr Zlatohlávek

Dezinformace vítězí!?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Shrnutí stavu, v němž se na začátku roku 2017 svět nachází a který je popisován jako doba postfaktická. Důsledkem pro školství je růst významu rozvoje informační gramotnosti.
Autor Bořivoj Brdička

Čtyři chybné představy o pedagogické profesi, které je třeba vyvrátit

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad oblíbenými mýty o učitelské profesi s náznakem možné obrany proti nim.
Autor Milan Svoboda

Byl rok 2016 skutečně tím virtuálním?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
První ze dvou článků věnovaných virtuální (a rozšířené) realitě shrnující stav na konci roku 2016, který měl být pro tuto technologii převratným. Článek se zabývá především popisem dostupných HW a SW produktů.
Autor Pavel Janíček

New Learning na pedagogické fakultě University of Illinois

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o komplexním a velmi užitečném výukovém zdroji oboru vzdělávacích technologií, který byl vytvořen profesory Mary Kalantzis a Billem Copem z College of Education, University of Illinois.
Autor Bořivoj Brdička

Virtuální učitel v Georgii

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje, jak školský obvod Bibb v americké Georgii řeší nedostatek pedagogů využitím služeb zkušených učitelů, kteří jsou dostupní prostřednictvím internetu.
Autor Bořivoj Brdička

Raspberry Pi a možnosti jeho praktického použití

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Pokračování zprávy o miniaturním počítači vyvinutém s cílem podpořit výuku programování na všech stupních škol.
Autor Lukáš Kotek

Konektivismus - teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Studie vysvětlující základní myšlenky nové didaktické teorie zvané konektivismus, s níž přišli George Siemens a Stephen Downes a dosud nebyla všeobecné uznána.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 1255