Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jsem, či nejsem neoludditou? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
19. 10. 2020 |
1824 |
Anotace | Zamyšlení nad souvislostmi současných snah o smysluplné nasměrování vývoje technologií v souvislosti s hnutím ludditů, které něco vzdáleně podobného prosazovalo na přelomu 18. a 19. století v Anglii. | Poslední komentář | No dobře, tedy malá oprava. Je nepředstavitelné, aby "to bylo legální". V Anglii si tenkrát schválili zákon, podle kterého byl za zničení stroje trest smrti.
Samozřejmě si uvědomuji, že v naší části světa je situace jiná než jinde. Já jsem si při prvním pohledu myslel, že Ondřej chce připomenout nelidské podmínky života - třeba v indickém slumu. |
---|
|
Jak pandemie pomáhá nahrazovat lidskou práci roboty |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
12. 10. 2020 |
803 |
Anotace | Zpráva o tom, jak celosvětová pandemie urychluje nástup robotů všude tam, kde stroje nahrazují problematický přímý kontakt mezi lidmi. | Poslední komentář | |
---|
|
Podle McKinsey mohou technologie převzít nejméně čtvrtinu práce učitele |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
23. 03. 2020 |
1337 |
Anotace | Zpráva o studii poradenské agentury McKinsey, která zkoumá, jaké možnosti přinášejí učitelům technologie využívající umělou inteligenci. | Poslední komentář | |
---|
|
Je umělá inteligence rizikem pro demokracii? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
27. 05. 2019 |
1729 |
Anotace | Článek seznamuje s názory Amy Webb, profesorky New York University a zakladatelky Future Today Institute. Je další z řady akademiků, kteří varují před katastrofickým vývojem společnosti vyvolaným technologiemi. K nápravě jsou nutné základní digitální kompetence většiny občanů. | Poslední komentář | |
---|
|
Umělá inteligence ve školství a v práci učitele |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
|
28. 03. 2019 |
2610 |
Anotace | Přehledový článek o významu a stavu využití umělé inteligence v našem školství. | Poslední komentář | |
---|
|
Démonologie podle Marka Pesceho |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
25. 03. 2019 |
2005 |
Anotace | Zpráva o setkání dvou vrcholných odborníků v oboru vzdělávacích technologií – Douglase Rushkoffa a Marka Pesceho, kteří se v rámci kampaně Rushkoffovy knihy Team Human sešli v New Yorku, aby realizovali veřejné vystoupení doplněné nahráváním podcastu. | Poslední komentář | |
---|
|
Čínská cesta k umělým učitelům |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
18. 03. 2019 |
4265 |
|
Strojové učení pro nejmenší |
 | Bc. Radim Doležel |
|
|
|
| |
1 komentář |
10. 01. 2019 |
3399 |
Anotace | Informace o novém rozšíření pro Scratch, které učí děti vytvářet aplikace disponující umělou inteligencí včetně strojového učení. | Poslední komentář | Narazil jsem na docela obsažný příspěvek Stefanie o tom, co dělá, v blogu MIT: Kids teach AI a little humanity with Cognimates |
---|
|
Kam se přesunuje naše inteligence? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
10. 12. 2018 |
2992 |
Anotace | Zpráva o výsledcích práce profesorky University College London, Institute of Education Rose Luckin, která se věnuje využití umělé inteligence ve vzdělávání a popisuje přicházející revoluci ve využití technologií. Vyzývá učitele, vývojáře a výzkumníky ke spolupráci. | Poslední komentář | Zájemcům doporučuji novou studii Jaký je potenciál umělé inteligence v České republice, kterou vytvářeli autoři z z Technologického centra AV ČR, FEL ČVUT a Ústavu státu a práva AV ČR. Zvláště doporučuji kapitolu 5.2 Doporučení v oblasti trhu práce, zvyšování kvalifikace a vzdělávání ze Souhrnné zprávy. |
---|
|
Lumilo – inteligentní pomocník učitele |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
29. 10. 2018 |
2557 |
|