Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vzdělávání budoucnosti – kurz chápání budoucího světa |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
20. 05. 2010 |
9266 |
Anotace | Článek o zajímavém kurzu Davida Cormiera z kanadského Charlottetownu, který učil singapurské učitele metody odhadování budoucího vývoje školství. | Poslední komentář | |
---|
|
Masivní otevřené online kurzy |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
07. 02. 2011 |
13436 |
Anotace | Zatím poslední díl seriálu na téma konektivismu, jež se formou popisu nového typu volně dostupných kurzů pokouší vyvolat zájem o šíření poznání problematiky vzdělávacích technologií a zve čtenáře k účasti na jedné takové akci. | Poslední komentář | Po konzultaci o odbornicí konstatuji, že překlad massive jako masivní je vhodnější než masové, což by bylo pouze mass. Takže se nic němění. To je docela úleva. |
---|
|
Jak roste oddenek? |
 | Karel Zavřel |
|
|
|
| |
1 komentář |
03. 10. 2011 |
12116 |
Anotace | Stručný výtah z článku D. Cormiera Rhizomatic Education: Community as Curriculum, v němž autor buduje koncept tzv. „oddenkového“ učení – jako protikladu hierarchizovaného „stromového“ učení. | Poslední komentář | Dave Cormier - Trying to write Rhizomatic Learning in 300 words |
---|
|
Kolaborace nebo kooperace? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
17. 10. 2011 |
15485 |
Anotace | Článek popisuje, jak odlišné významy těchto dvou pojmů souvisejí se vzděláváním, svobodou, vývojem společnosti, konektivismem a masivními otevřenými online kurzy - to vše v souvislosti s profesním rozvojem učitelů. | Poslední komentář | Velmi zajímavý článek s použitím odlišných zdrojů publikovala Anna Dohnálková v kanálu KISK na Mediu: Spolupráce v online prostředí — kterou metodu a nástroje zvolit. Připojil jsem tam důležitý komentář. Je zřejmé, že tuto problematiku budeme muset hlouběji studovat. |
---|
|
Velký MOOC boom pokračuje |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
01. 10. 2012 |
12370 |
Anotace | Situační zpráva o stavu vývoje v oblasti realizace kurzů MOOC, jež jsou založeny na aplikaci konektivismu a dávají zdarma možnost komukoli na světě se prostřednictvím internetu vzdělávat. | Poslední komentář | Narazil jsem na zajímavý článek v The Chronicle of Higher Education s názvem Providers of Free MOOC's Now Charge Employers for Access to Student Data. Cituji: "Mr. Thrun, of Udacity, said those "softer skills" are often more useful to employers than raw academic performance."
Jinými slovy se v něm říká, že nejcennějšími vlastnostmi účastníků MOOC kurzů, jež jsou zajímaví pro potenciální zaměstnavatele je "schopnost a ochota pomáhat druhým". Jsou to většinou zároveň ti, kteří mají též značné znalosti, ale to není podmínkou. Z toho je vidět, že je-li záměrem účastníka takového kurzu zvyšovat svou hodnotu na globálním trhu práce, nemůže informace pouze přijímat. Rýsuje se zde hodně zajímavá cesta za uplatněním v životě, jež je dost odlišná od toho, na co jsme zvyklí. |
---|
|
Největší konektivista dneška David Cormier |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
05. 10. 2015 |
4466 |
Anotace | Informace o aktuálních cMOOC kurzech a dalších aktivitách v duchu komunitního a oddenkového vzděláváni učitele kanadské University of Prince Edward Island Davida Cormirera. | Poslední komentář | |
---|
|
Různost je obtížná |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
06. 03. 2017 |
3644 |
Anotace | Zpráva o závěrech anglické výzkumnice Jenny Mackness, která analyzovala důvody, proč stále více zjišťujeme, že snadné spojení lidí k zjednodušení vzájemného pochopení nevede. | Poslední komentář | |
---|
|