Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Třetí propast podle OECD |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
08. 09. 2016 |
4289 |
Anotace | Článek informuje o nové zprávě OECD PISA Infocus zabývající se rozdíly ve využívání internetu 15letými žáky v závislosti na jejich socio-ekonomickém statusu. | Poslední komentář | Ad E Kocourek 0.09.16 8:34:
Všiml jsem si určité změny v tomto Vašem komentáři oproti některý komentářům minulým: zde používáte v argumentaci termín "selský rozum", zatímco jinde to byl "zdravý rozum". Je za tím nějaká hlubší příčina nebo se jedná jen o terminologickou nuanci bez významových rozdílů? |
---|
|
4. průmyslová revoluce |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
02. 05. 2016 |
7348 |
|
Online spolupráce jako kompetence pro 21. století |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
01. 09. 2014 |
8223 |
Anotace | První ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje praktické ukázky aplikací, které jsou k těmto účelům využívány. Naznačuje, jak by mohl vypadat modul, který bude ke stejným účelům zařazen do výzkumu OECD PISA 2015. | Poslední komentář | Utekly 3 roky, a konečně jsme se dočkali výsledků. Jsme celkově průměrní, rozdíly mezi žáky i školami jsou velké: http://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Vysledky-PISA-2015-Tymove-reseni-problemu |
---|
|
Příprava nového amerického plošného testování |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
12. 11. 2012 |
3969 |
|
Hodnocení online spolupráce |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
02. 09. 2014 |
6096 |
Anotace | Druhý ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje teoretický popis funkce hodnotícího systému, 1. stupeň definice kompetencí a náznak funkce umělé inteligence schopné hodnotit samostatnou spolupráci žáků. Je určen především studentům předmětů s orientací na vzdělávací technologie UK Praha, PedF. | Poslední komentář | Smutné... |
---|
|
OECD: Žáci, počítače a učení |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
29. 09. 2015 |
3790 |
Anotace | Informace o studii OECD, která na základě výsledků PISA analyzuje úspěšnost využití technologií k učení, a to včetně toho, jak se to daří školám. | Poslední komentář | Ještě přidám reakci Audrey Watters, která přináší další odkazy na zcela zcestné zprávy z médií a zjištění OECD fundovaně vykládá. Je s mými závěry zcela v souladu. http://hackeducation.com/2015/09/17/oecd-ed-tech/ |
---|
|
Bude PISA 2009 pro nás poučením? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
13. 12. 2010 |
15067 |
Anotace | Studie snažící se popsat, jaká opatření mohou pomoci změnit zhoršující se výsledky našeho školství v mezinárodních srovnáních. | Poslední komentář | Díky za tento článek. Určitě je pro nás pro všechny k zamyšlení. Věřím v nastartování činností, které podpoří rozvoj čtenářské gramotnosti. Jak čtu Vaše příspěvky i příspěvky kolegů, myslím, že máme všichni společný cíl. |
---|
|
Eminent a eLearning Awards 2010 |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
15. 11. 2010 |
5317 |
Anotace | Zpráva o výroční konferenci EUN Eminent obsahující zajímavé novinky ze světa vzdělávacích technologií a přehled vítězů soutěže eLearning Awards 2010. | Poslední komentář | |
---|
|
OECD bije na poplach |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
02. 10. 2006 |
1484 |
Anotace | Hlavní sdělení poslední výroční zprávy OECD „Education at a Glance". | Poslední komentář | |
---|
|
Aktuální trendy ovlivňující školství podle OECD |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
13. 06. 2013 |
3626 |
Anotace | Informace o jedné kapitole ze zprávy OECD popisující hlavní trendy ovlivňující školství členských zemí v roce 2013. | Poslední komentář | |
---|
|