Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "edX"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Jak se MOOC mění na byznys

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o transakci, v níž 2U kupuje edX a která bude mít nezanedbatelný vliv na další existenci volně dostupných MOOC kurzů i na trh s online vzdělávacími programy.
Autor Bořivoj Brdička

Jak se stát spravedlivějším učitelem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o MOOC kurzu edX, který byl vytvořen v MIT Teaching Systems Lab a který se snaží posunout učitele směrem k lepšímu poznání mimoškolního života hlavně znevýhodněných žáků za účelem zlepšení jejich vztahu ke škole a k učení.
Autor Bořivoj Brdička

Jak poskytovatelé MOOC kurzů reagovali na pandemii

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o reakcích největších platforem MOOC kurzů na mimořádnou situaci vyvolanou pandemií se zvláštním zřetelem na Čínu.
Autor Bořivoj Brdička

Personalizace podle EdTechTeacher

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak aktuální problematiku personalizace vidí představitelé EdTechTeacher, amerického sdružení zabývajícího se vzděláváním učitelů. Příspěvek obsahuje popis několika příkladů dobré praxe z USA.
Autor Bořivoj Brdička

Profil absolventa podle Reicha

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o MOOC kurzu edX Envisioning the Graduate of the Future, který vedl výzkumník MIT a ředitel Teaching Systems Lab Justin Reich. V jeho rámci účastníci vyvíjeli moderně pojatý profil absolventa SŠ.
Autor Bořivoj Brdička

Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o kurzu edX Design Thinking for Leading and Learning vedeném špičkovými odborníky MIT, jehož cílem bylo pomoci učitelům a vedoucím představitelům škol integrovat tvořivé myšlení do výuky. Jedná o zcela typický postup transformace školy naplňující požadavky současného vývoje společnosti.
Autor Bořivoj Brdička

Kdo má prospěch z MOOC kurzů a proč?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Popis aktuálního vývoje MOOC kurzů na základě výzkumů Coursery a nejnovějších dat Class Central, z nichž vyplývá tendence zpoplatňování těchto služeb.
Autor Petra Černá

Neetické chování profesora v MOOC

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o případu sexuálního obtěžování účastnice MOOC kurzu MITu profesorem, které mělo soudní dohru.
Autor Petr Burda

Americké modely integrace technologií do výuky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje 3 modely integrace technologií vyvinuté v USA, které mají profilový charakter, tj. vedou uživatele (učitele, ředitele, inspektory) k optimálnímu řešení stávající situace s výhledem do budoucnosti.
Autor Bořivoj Brdička

Má prezenční výuka na VŠ vůbec ještě smysl?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad výsledky výzkumu MIT ověřujícího úspěšnost jednoho edX MOOC kurzu dávající tuto problematiku do souvislosti s naším povinným vzděláváním učitelů a jejich kariérním postupem.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 12