Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak poskytovatelé MOOC kurzů reagovali na pandemii |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
11. 01. 2021 |
524 |
Anotace | Zpráva o reakcích největších platforem MOOC kurzů na mimořádnou situaci vyvolanou pandemií se zvláštním zřetelem na Čínu. | Poslední komentář | |
---|
|
Personalizace podle EdTechTeacher |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
14. 04. 2020 |
1204 |
Anotace | Jak aktuální problematiku personalizace vidí představitelé EdTechTeacher, amerického sdružení zabývajícího se vzděláváním učitelů. Příspěvek obsahuje popis několika příkladů dobré praxe z USA. | Poslední komentář | |
---|
|
Profil absolventa podle Reicha |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
03. 06. 2019 |
1672 |
Anotace | Zpráva o MOOC kurzu edX Envisioning the Graduate of the Future, který vedl výzkumník MIT a ředitel Teaching Systems Lab Justin Reich. V jeho rámci účastníci vyvíjeli moderně pojatý profil absolventa SŠ. | Poslední komentář | |
---|
|
Kdo má prospěch z MOOC kurzů a proč? |
 | Petra Černá |
|
|
|
| |
7 komentářů |
02. 02. 2017 |
5988 |
Anotace | Popis aktuálního vývoje MOOC kurzů na základě výzkumů Coursery a nejnovějších dat Class Central, z nichž vyplývá tendence zpoplatňování těchto služeb. | Poslední komentář | A to magisterské studium na GaTech něco stojí? Kliknul jsem na nabízený odkaz, a tam je odkaz na tuition (BTW, ta stránka - tabulka s čísly, sazbami, cenami - je pro mne dost nesrozumitelná) a ty částky mi připadají astronomické.
V samotném článku se píše \"ověřený certifikát (většinou za poplatek)\", ale tohle nevypadá jako poplatek, ale rovnou jako \"pálka\". Co jsem pochopil špatně?
Mají-li MOOC být cestou, jak může \"kdokoli\" snadno získat vysokoškolský diplom, narazí na konkurenci \"švindl-diplomů\" nabízených za částky odhadem čtvrtinové a vydávaných víceméně na počkání. Mají-li být cestou, jak získat kvalitní vysokoškolské vzdělání, neobstojí v konkurenci s prezenčním studiem (pro které ale mohou představovat velice praktický doplněk - nikoli náhradu). Ve finále bude záležet na tom, jak důvěryhodné budou MOOC diplomy pro zaměstnavatele. Ví někdo něco o tomto? |
---|
|
Neetické chování profesora v MOOC |
 | Petr Burda |
|
|
|
| |
2 komentáře |
29. 10. 2015 |
3682 |
Anotace | Zpráva o případu sexuálního obtěžování účastnice MOOC kurzu MITu profesorem, které mělo soudní dohru. | Poslední komentář | Vyberu to podstatné. Pan Kocourek se ve skutečnosti nejmenuje Kocourek a věhlas, který si již jako náš soustavný oponent online vybudoval patří někomu jinému. To se to pak kritizuje, že? Jen tak dále! Anonymita bohužel vede k neochotě přijmout za své činy odpovědnost. Výchovný tento přístup není ani trochu. |
---|
|
Americké modely integrace technologií do výuky |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
07. 09. 2015 |
3482 |
Anotace | Článek popisuje 3 modely integrace technologií vyvinuté v USA, které mají profilový charakter, tj. vedou uživatele (učitele, ředitele, inspektory) k optimálnímu řešení stávající situace s výhledem do budoucnosti. | Poslední komentář | http://www.larermentor.no/ Norský profil vedoucí učitele po cestě k integraci technologií do výukového procesu. Maji demo v angličtině. |
---|
|
Má prezenční výuka na VŠ vůbec ještě smysl? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
13. 10. 2014 |
6599 |
Anotace | Zamyšlení nad výsledky výzkumu MIT ověřujícího úspěšnost jednoho edX MOOC kurzu dávající tuto problematiku do souvislosti s naším povinným vzděláváním učitelů a jejich kariérním postupem. | Poslední komentář | Osobně mám za to, že výuka on-line je pro žáky přínosná v jakékoli kategorii. U menších dětí spojuje hru s radostí z ovládání techniky, u starších umožňuje rozdělit si učení do částí, které časově i rozsahem vyhovují. Nepovažuju ji ale za jedinou možnou, protože přímý kontakt s učitelem umožňuje ještě rozvoj sociálních dovedností a dovedností verbální komunikace. Ale uznávám, že tohle je jiný level, protože já mám na mysli hlavně povinnou školní docházku. |
---|
|
Jak bránit podvodům u online testů |
 | Michal Drápalík |
|
|
|
| |
1 komentář |
17. 01. 2013 |
5204 |
Anotace | Spolu s rostoucím množstvím online kurzů roste význam ověřování výsledků studia přímo v tomto prostředí. Článek shrnuje aktuální stav vývoje v této oblasti. | Poslední komentář | Na důkaz toho, že vývoj v této oblasti je opravdu rychlý, vkládám odkaz na článek, který vyšel 8.1. v GigaOM (mimochodem velmi zajímavá firma působící v oblasti nových médií vzniklá ze soukromého blogu) - With ‘verified certificates,’ Coursera offers model for making money from web classes. Mimo jiné se dozvíte, že Coursera právě zavedla službu umožňující účastníkům kurzů získat za 30-100$ cerifikát. Kromě platby vyžadují fotku, kopii osobního průkazu a vzorové přepsání daného textu na klávesnici za účelem identifikace. Jak vidno v článku diskutovaný Keystroke Recognition System je již na světě. Pořád ale dumám nad tím, jak by se v něm dal identifikovat někdo, kdo by se pokoušeí kurz absolvovat prostřednictvím tabletu a psal na něm podobnou metodou pokusů a omylů jako já. Vidím to jasně, žádný certifikát bych asi nedostal. |
---|
|
Velký MOOC boom pokračuje |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
01. 10. 2012 |
12367 |
Anotace | Situační zpráva o stavu vývoje v oblasti realizace kurzů MOOC, jež jsou založeny na aplikaci konektivismu a dávají zdarma možnost komukoli na světě se prostřednictvím internetu vzdělávat. | Poslední komentář | Narazil jsem na zajímavý článek v The Chronicle of Higher Education s názvem Providers of Free MOOC's Now Charge Employers for Access to Student Data. Cituji: "Mr. Thrun, of Udacity, said those "softer skills" are often more useful to employers than raw academic performance."
Jinými slovy se v něm říká, že nejcennějšími vlastnostmi účastníků MOOC kurzů, jež jsou zajímaví pro potenciální zaměstnavatele je "schopnost a ochota pomáhat druhým". Jsou to většinou zároveň ti, kteří mají též značné znalosti, ale to není podmínkou. Z toho je vidět, že je-li záměrem účastníka takového kurzu zvyšovat svou hodnotu na globálním trhu práce, nemůže informace pouze přijímat. Rýsuje se zde hodně zajímavá cesta za uplatněním v životě, jež je dost odlišná od toho, na co jsme zvyklí. |
---|
|