Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "hodnocení"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Common Sense Media

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o jedné zajímavé americké organizaci poskytující evaluační služby výukových materiálů, programů, a aplikací včetně na digitální gramotnost zaměřených metodických postupů.
Autor Tamara Müllerová

Open Badges – motivace žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o možných způsobech aplikace odznaků založená na využití nejrozšířenějšího nástroje, tj. Mozilla Open Badges.
Autor Lenka Hůlová

Specifikace informační gramotnosti NIQES

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznámení učitelské veřejnosti s výsledky práce skupiny, která měla v projektu ČŠI NIQES za úkol definovat obsah informační gramotnosti odpovídající současnému vývoji poznání. Tato zpráva komentuje souvislosti a publikuje pilotní verzi indikátorů výsledků vzdělávání v této oblasti.
Autor Bořivoj Brdička

etcML analyzátor textu na webu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o nástroji na automatickou analýzu textů pracujícím jak s volně dostupnými příspěvky online (tvíty), tak s vloženými dokumenty (např. pracemi žáků), který vyvinuli vědci ze Stanfordu.
Autor David Růžička

Hodnocení online spolupráce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhý ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje teoretický popis funkce hodnotícího systému, 1. stupeň definice kompetencí a náznak funkce umělé inteligence schopné hodnotit samostatnou spolupráci žáků. Je určen především studentům předmětů s orientací na vzdělávací technologie UK Praha, PedF.
Autor Bořivoj Brdička

Online spolupráce jako kompetence pro 21. století

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje praktické ukázky aplikací, které jsou k těmto účelům využívány. Naznačuje, jak by mohl vypadat modul, který bude ke stejným účelům zařazen do výzkumu OECD PISA 2015.
Autor Bořivoj Brdička

Jak se hodnotí vzdělávací inovace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Napadlo Vás někdy, že by se inovace daly hodnotit, či dokonce měřit? Lze přehledně zobrazit, do jaké míry je nějaká aktivita inovativní? Mají inovace ve vzdělávání nějaké stupně či gradace? Příspěvek představuje nástroj poskytující hlubší vhled do povahy inovací, které ICT ve vzdělávání umožňují vytvářet a ilustruje to na dvou konkrétních příkladech: evropské iniciativě eTwinning a českém SIPVZ.
Autor Ondřej Neumajer

Nový pohled na schopnost technologií ověřovat výukové výsledky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá aktuálními výstupy bádání evropských vědců na poli vzdělávacích technologií zvláště v oblasti počítačového hodnocení výukových výsledků. Popisuje paradigmatickou změnu směrem k analýze velkých dat a aplikaci umělé inteligence.
Autor Bořivoj Brdička

Jak bránit podvodům u online testů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Spolu s rostoucím množstvím online kurzů roste význam ověřování výsledků studia přímo v tomto prostředí. Článek shrnuje aktuální stav vývoje v této oblasti.
Autor Michal Drápalík

ClassDojo – chování žáků na provázku

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Malá recenze volně dostupného online nástroje, který dovoluje provádět průběžné hodnocení žáků prostřednictvím předem definovaných odznaků.
Autor Michal Keltner
Celkem: 36