Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Horizonty podle CoSN |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
30. 09. 2019 |
1165 |
Anotace | Letošní přehled největších výzev, urychlovačů a technologických spouštěčů, které budou ovlivňovat školství v blízké budoucnosti, jak je v režii CoSN odhalila skupina špičkových světových odborníků. | Poslední komentář | |
---|
|
5 největších výzev školství podle CoSN |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
08. 04. 2019 |
2142 |
Anotace | Článek přináší informaci o zprávě amerického sdružení Consortium for School Networking, která popisuje největší překážky, které bude školství v budoucnosti řešit v souvislosti se vzdělávacími technologiemi. | Poslední komentář | Ukázalo se, že můj dojem byl správný. Výše popisovaná studie je první ze tří, které mají v tomto roce nahradit tradiční Horizon K12 Edition, jejíž přípravu mělo v minulých letech na starost CoSN - Driving K-12 Innovation. |
---|
|
Čínská cesta k umělým učitelům |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
18. 03. 2019 |
3387 |
|
Dokáže škola držet krok s technologiemi? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
19. 11. 2018 |
3204 |
Anotace | Článek reflektuje pohled do budoucnosti jednoho z významných vývojářů digitálních počítačových systémů, které komplexně podporují celoživotní vzdělávání – Wayne Skippera z americké firmy Concentric Sky. | Poslední komentář | Řekl bych, že ono lidské autorství je v případě algoritmů aplikujicích strojové učení již poněkud neúplné. Ten stroj je sám schopen své chybné kroky ropoznat a příště se jich vyvarovat. Naopak dokáže mezi všemi svými dřívějšími úspěšnými pokusy (v případě propojení i pokusy spřátelených strojů) najít ten, který se nejvíce dané situaci podobá, a ten aplikovat. Narozdíl od stávajícího manažera si pamatuje opravdu vše a není žádným způsobem ovlivnitelný osobními vztahy.
Ale přesto souhlasím. Na počátku ten algorirmus samozřejmě vymyslel člověk, a ten taky určuje parametry činnosti onoho stroje. |
---|
|
Stop průměrnosti |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
15. 01. 2018 |
1902 |
Anotace | Přehled výsledků práce profesora kognitivní pedagogiky na Harvardu Todda Rose, z nichž vyplývá, že je chybou orientovat se při výuce na průměrného žáka, protože ten neexistuje. | Poslední komentář | |
---|
|
Personalizace jako fastfood |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
26. 06. 2017 |
2965 |
Anotace | Zpráva o výzkumu profesora Larry Cubana, který realizoval v několika veřejných kalifornských školách se záměrem odhalit, jak realizují personalizaci výukového procesu. | Poslední komentář | |
---|
|
Adaptivní student, ne adaptivní výuka |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
19. 09. 2016 |
3564 |
Anotace | Shrnutí aktuálního stavu vývoje personalizovaných, technologiemi podporovaných výukových systémů, které se snaží o individualizaci výukového procesu. Text vznikl na základě příspěvku z blogu duchovního otce konektivismu George Siemense. | Poslední komentář | Inside Silicon Valley’s Big-Money Push to Remake American Education V článku se dočtete, že je Summit Personalized Learning Platform v současnosti používána 330 americkými školami a že Zuckerberg plánuje v příští dekádě dosáhnout většiny (25000 škol). |
---|
|
Digitální inkluze po americku |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
07. 12. 2015 |
2828 |
Anotace | Zpráva o opatřeních, která v souvislosti s umožněním vlastního personalizovaného učení všem realizují školské instituce v USA. | Poslední komentář | S hlavními protagonisty tohoto článku se můžete blíže seznámit prostřednictvím webináře Alliance for Excellent Education:
District Strategies for Achieving Digital Equity |
---|
|
Zapomenutá historie vzdělávacích technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
27. 04. 2015 |
4028 |
Anotace | Článek se snaží na základě popisu vlastností vzdělávacích technologií z přelomu 50. a 60. let minulého století a tehdejších názorů s jejich využitím spojených hledat souvislosti s děním současným. Odhaluje existenci docela zřetelných vazeb napovídajících možná i to, jak bude vypadat vývoj budoucí. | Poslední komentář | Pane Kocourku, jen jste dokázal, že mám pravdu. Je moc smutné, když se vývojáři současnosti z minulosti nepoučí a pokoušejí se učitelům pomáhat tím, že se snaží vytvářet podobné aplikace, jaké se již v minulosti neosvědčily. Je chyba si myslet, že správné je to, co od technologií žádají samotní učitelé, nemají-li tušení, co všechno by se s těmi současnými dalo dělat. |
---|
|
Kdy dojde k technologické personalizaci výuky? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
27. 10. 2014 |
5345 |
Anotace | Malé zamyšlení nad možnostmi individualizace či dokonce personalizace výukového procesu iniciované současnou polemikou mezi odborníky podložené přehledem historického vývoje této problematiky. | Poslední komentář | |
---|
|