Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "personalizace"

Zpráva projektu Tomorrow s reakcí na pandemii

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zajímavá zjištění amerického tradičně značně velkého průzkumu využití vzdělávacích technologií u učitelů, žáků a rodičů, který reaguje na současnou situaci uzavření škol.
Autor Bořivoj Brdička

Zapomenutá historie vzdělávacích technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se snaží na základě popisu vlastností vzdělávacích technologií z přelomu 50. a 60. let minulého století a tehdejších názorů s jejich využitím spojených hledat souvislosti s děním současným. Odhaluje existenci docela zřetelných vazeb napovídajících možná i to, jak bude vypadat vývoj budoucí.
Autor Bořivoj Brdička

Vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přehledový článek, který shrnuje předpokládaný vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018 na základě vyjádření amerických expertů pro eSchool News.
Autor Bořivoj Brdička

Stop průměrnosti

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přehled výsledků práce profesora kognitivní pedagogiky na Harvardu Todda Rose, z nichž vyplývá, že je chybou orientovat se při výuce na průměrného žáka, protože ten neexistuje.
Autor Bořivoj Brdička

Standardy interoperability podle CoSN

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Zpráva o nástroji amerického sdružení Consortium for School Networking, které na základě standardů interoperability pomáhá školským úřadům řídit integraci technologií do výukového procesu.
Autor Bořivoj Brdička

Speak Up mluví stále hlasitěji o digitální izolaci škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o posledních výstupech amerického národního výzkumu Speak Up, jenž je realizován v rámci Project Tomorrow a zkoumá názory stovek tisíc žáků, učitelů a rodičů na využívání vzdělávacích technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Snímání dotyku a pohybu v praxi

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Podle IEEE Computer Society bude jedním z dominantních trendů v oblasti ICT rozvoj interaktivních veřejných obrazovek. Co to znamená pro školy a muzea? Lze je použít k proměně toho, jak vypadá současná výuka.
Autor Mgr. Bc. Michal Černý

Siemensova duplikační teorie hodnoty vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpráva o teorii George Siemense, podle níž se hodnota digitalizovatelných učebních materiálů sama o sobě bez dalších interaktivních vazeb žáka s výukovým prostředím blíží nule.
Autor Bořivoj Brdička

Rozpoznávání emocí jako nástroj učitele

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje nejnovější posun ve vývoji aplikací využívajících umělou inteligenci schopnou analyzovat emoce lidí, v našem případě žáků.
Autor Bořivoj Brdička

Robot-Learning

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek na základě zahraničních i domácích zpráv shrnuje informace o současném vývoji tzv. r-learningu, tj. výuky podporované roboty.
Autor Martin Feber
Celkem: 41