Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Práce s mobilním telefonem ve výuce chemie a informatiky |
 | Romana Hartmanová |
|
|
|
| |
2 komentáře |
30. 11. 2017 |
2514 |
Anotace | Popis zajímavého projektu, který realizuje pomocí polarizační mikroskopie badatelskou aktivitu téměř na úrovni specializované laboratoře v podmínkách běžné školy. | Poslední komentář | Krásný příklad tvořivosti a vytrvalosti. Za podobné výkony dříve obdivovali zahraniční hosté české vědce, kteří s jednoduchým zařízením a nápaditostí získávali výsledky srovnatelné s daleko lépe vybavenými laboratořemi ve světě. |
---|
|
Teacherpreneurs podle Edutopia |
 | Martin Štolc |
|
|
|
| |
2 komentáře |
03. 10. 2016 |
3393 |
Anotace | Článek s použitím materiálů amerického portálu Edutopia vysvětluje význam anglického pojmu teacherpreneurs, který má přímou souvislost s naší klíčovou kompetencí nazvanou „smysl pro iniciativu a podnikavost“. | Poslední komentář | Podle mě bychom se měli ujednotit na obecném chápání této kompetence v podobě schopnosti převzít zodpovědnost za to, co v životě děláme. K tomu patří jak uživit sebe (případně rodinu), tak přenechat Zemi příštím generacím v použitelném stavu. |
---|
|
Vzdělávání v digitálním věku v rámci programu IVLP |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
4 komentáře |
14. 03. 2016 |
3334 |
Anotace | Úvodní zpráva seriálu pojednávajícího o studijní cestě autora po USA v rámci programu IVLP s cílem poznávat tamní způsoby implementace vzdělávacích technologií a navazovat kontakty. | Poslední komentář | @Kocourek: Shodou okolností zrovna zkoumám možnosti spolupráce a výměny studentů s istambulskou ped. fakultou. K mému velkém překvapení tam mají 30% výuky oboru IT v AJ - pozor, i pro turecké studenty. Ani by mě nepřekvapilo, kdyby se ukázalo, že i v Jihoafrické republice bychom se mohli leccos přiučit. Se zeměmi, kde probíhá válečný kontakt bych nás srovnávat opravdu nechtěl. Pro vaše uklidnění, mezi účastníky (toto byl jeden z mnohých programů) lze hned najít třeba též lidi z Francie či Španělska - viz http://eca.state.gov/ivlp/ivlp-experience/ivlp-stories. |
---|
|
Specifikace informační gramotnosti NIQES |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
01. 12. 2014 |
6305 |
Anotace | Seznámení učitelské veřejnosti s výsledky práce skupiny, která měla v projektu ČŠI NIQES za úkol definovat obsah informační gramotnosti odpovídající současnému vývoji poznání. Tato zpráva komentuje souvislosti a publikuje pilotní verzi indikátorů výsledků vzdělávání v této oblasti. | Poslední komentář | |
---|
|
Evropský projekt The Living Schools Lab |
 | Olga Sklenářová |
|
|
|
| |
|
03. 04. 2014 |
3523 |
Anotace | Informace o zapojení jedné pražské ZŠ do projektu The Living Schools Lab, jehož cílem je nacházet a sdílet postupy vhodného využití technologií ve školní praxi. | Poslední komentář | |
---|
|
Škola na dotek jako experiment Prahy 6 |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
|
04. 03. 2014 |
5115 |
Anotace | Na začátku roku 2013 se radnice jedné pražské městské části rozhodla, že ve svých školách podpoří zavádění počítačových tabletů. Přizvala na tuto oblast konzultanta a dala možnost vzniknout v kontextu ČR ojedinělému projektu, který může být získanými zkušenostmi dobrým příkladem pro další zřizovatele. | Poslední komentář | |
---|
|
Využití prezentačních aplikací při výuce |
 | Marek Fiala |
|
|
|
| |
3 komentáře |
10. 10. 2013 |
4718 |
Anotace | Námět na realizaci celoškolního projektu s cílem nasazení metodiky převrácené třídy do výuky, vyvolání spolupráce učitelů a zavedení inovativního přístupu k výuce prezentačních aplikací v informatice, jenž posiluje zájem žáků o práci. | Poslední komentář | Moc prosím autora, aby mi napsal na e-mail: marketa@khanovaskola.cz. Dále si dovoluji poukázat na naši výzvu "Umíš učit? Ukaž se!": http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=7145 |
---|
|
Tvorba videa ve výuce |
 | Rosana Zvelebilová |
|
|
|
| |
|
01. 11. 2010 |
5682 |
Anotace | Článek diskutující důvody zařazení tvorby videa do výuky a poskytující cenné rady, jak to udělat. | Poslední komentář | |
---|
|
Stane se televize užitečnou? |
 | Mgr. Martin Rusek |
|
|
|
| |
|
27. 08. 2010 |
1848 |
Anotace | Zpráva o projektu EU s názvem Zdokonalené neomezené vzdělávání, který koordinovala ORT France a zaměřuje se na poskytování možností interaktivního vzdělávání prostřednictvím digitální televize. | Poslední komentář | |
---|
|
Doodletoo.com – online kreslení |
 | Daniel Poslušný |
|
|
|
| |
|
24. 06. 2010 |
8654 |
Anotace | Popis pro výuku zajímavé online aplikace umožňující vzdálenou spolupráci při kreslení na společnou tabuli. | Poslední komentář | |
---|
|