Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Foggův model ovládání lidí technologiemi |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
26. 11. 2018 |
1406 |
Anotace | Článek vysvětluje vývoj a podstatu postupů, které jsou používány v rámci současných, na sociální sítě orientovaných aplikací, snažících se s pomocí strojového učení ovlivňovat uživatele. | Poslední komentář | |
---|
|
Standardy kolem digitálního vzdělávání |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
6 komentářů |
11. 10. 2018 |
3323 |
Anotace | Přehled existujících doporučení spojených se zaváděním digitálních forem vzdělávání, který všem zájemcům významným způsobem usnadní orientaci a hledání, budou-li některý dokument potřebovat. | Poslední komentář | UNESCO se pokouší vytvořit všeobecný standard digitální gramotnosti, který má být ještě obecnější než DIGCOMP: A Global Framework to Measure Digital Literacy |
---|
|
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
|
24. 09. 2018 |
3087 |
Anotace | Zpráva o publikování českého překladu evropského dokumentu popisujícího digitální kompetence pedagogů, jehož součástí jsou i standardy, které mohou být použity k sebehodnocení a budou mít vliv na definování profilu uchazečů o učitelské povolání. | Poslední komentář | |
---|
|
Vzdělávání ve věku komplexity |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
12. 02. 2018 |
2717 |
Anotace | Úvod do studia vývoje světa v podobě komplexního systému a jeho vlivu na školství v souvislosti se vzdělávacími technologiemi. | Poslední komentář | Můžeme se těšit, že o každém úspěchu v oblasti snižování entropie světa (nebo třeba vyvracení zákonů termodynamiky?) budeme na stránkách rvp.cz informováni jako první. |
---|
|
Internet nás zavádí na scestí! |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
21. 12. 2017 |
3249 |
Anotace | Druhý článek věnovaný britskému umělci a zároveň odborníkovi na technologie Jamesi Bridlemu. Tento článek se zabývá novým fenoménem YouTube, a sice masivním publikováním videí zdánlivě určených dětem, ale ve skutečnosti je zneužívajících. | Poslední komentář | Falšování počtu shlédnutí u videí (či článků) se neděje jen pomocí automatů (trolů). V Číně např. existují klikací farmy, které vám za mírný poplatek zprostředkují "skutečné" návštěvníky vašich online výtvorů - Chinese Click Farm. |
---|
|
Muskův Neuralink |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
14 komentářů |
05. 06. 2017 |
4099 |
Anotace | Druhý díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Tento díl je založen na zprávě blogera Tima Urbana, která popisuje nejnovější projekt známého investora Elona Muska. Dozvíte se v něm, čeho budou tyto technologie ve spolupráci cloudovou umělou inteligencí v dohledné době schopny. | Poslední komentář | The Pentagon’s Push to Program Soldiers’ Brains Aktualizace dané problematiky v článku Michaela Grosse na TheAtlantic.com mapující stav výzkumu spojení mozku s roboty, který je realizován pod zaštitou americké armádní agentuty Darpa (původně Arpa, kde v 70. letech minulého století vznikl internet). |
---|
|
Od kultury konektivity k platformním společnostem |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
06. 02. 2017 |
5660 |
Anotace | Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet. | Poslední komentář | Myslím, že tuším, co pan Kocourek myslí tím "chovat se rozumně". Myslí asi "nedávat o sobě nic vědět", tj. být anonymní. Nezjišťoval jsem to, ale předpokládám, že on se tak chová. Tudíž se tu do nás klidně může bez nejmenších obav pouštět, a nikdo se mu nemůže osobně za to mstít. Z výchovného hlediska je to stejné, jako kdybychom vychovávali přímo podvodníky nebo dokonce budoucí zločince. K tomu tento způsob vnímání online existence jednoznačně vede. Viz - Soukromí je pryč, naučme se s tím žít! |
---|
|
Standardy ISTE 2016 pro žáky |
 | ISTE |
|
|
|
| |
2 komentáře |
05. 09. 2016 |
6974 |
Anotace | Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií. | Poslední komentář | Pro úplnost (a pro případné vlastní studium) je třeba dodat, že existují i další podobné aktuální aktivity směrem ke standardizaci schopností technologie využívat: - K–12 Computer Science Framework vyvinutý pod vedení americké Association for Computing Machinery - EU e-Skills for growth and jobs (politika Evropské komise) |
---|
|
Desatero SKAV a technologie |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
07. 03. 2016 |
6263 |
Anotace | Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat. | Poslední komentář | Zdá se, že jsme na tom vlastně docela stejně. Budeme sedět pěkně v teple a "poukazovat"! Nebo se snad, pane Kocourku, chystáte jít natahovat ostnaté dráty osobně? Není i to sociální inženýrství? |
---|
|
Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
11 komentářů |
29. 02. 2016 |
8093 |
Anotace | Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí. | Poslední komentář | S ohledem na komentáře č. 9 a 10 byl upraven text článku (označeno hvězdičkou). Děkujeme za upozornění. |
---|
|