Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Čínská cesta k umělým učitelům |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
18. 03. 2019 |
4265 |
|
Proč mobily ve škole používat |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
14. 01. 2019 |
6506 |
Anotace | Druhá část dvoudílné přehledové studie zkoumající důvody pro to, jak s mobily ve školách zacházet. | Poslední komentář | Zajímavou inspirací může být Školní WIFI ZŠ a MŠ Kladno. |
---|
|
20 největších inspirátorů roku 2018 |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
3 komentáře |
09. 01. 2019 |
6059 |
Anotace | Článek představuje 20 největších inspirátorů autora pro rok 2018 včetně důvodů, proč jsou tito lidé pro něj důležití a jak jej ovlivňují v tom, co dělá. | Poslední komentář | Nedávat odkazy ke jménům byl záměr. Bylo těžké najít jen jedno místo, kam odkázat, jelikož všichni uvedení jsou aktivní na více místech. Naopak jsem tím chtěl dát čtenáři možnost najít si uvedené inspirátory sami - v sociálních sítích, na vzdělávacích webech, stránkách škol a vzdělávacích institucí nebo na jejich osobních stránkách. |
---|
|
Foggův model ovládání lidí technologiemi |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
26. 11. 2018 |
4045 |
Anotace | Článek vysvětluje vývoj a podstatu postupů, které jsou používány v rámci současných, na sociální sítě orientovaných aplikací, snažících se s pomocí strojového učení ovlivňovat uživatele. | Poslední komentář | |
---|
|
Standardy kolem digitálního vzdělávání |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
7 komentářů |
11. 10. 2018 |
6241 |
Anotace | Přehled existujících doporučení spojených se zaváděním digitálních forem vzdělávání, který všem zájemcům významným způsobem usnadní orientaci a hledání, budou-li některý dokument potřebovat. | Poslední komentář | MŠMT aktuálně zveřejnilo nový Standard studia ICT metodiků včetně samostatného doporučení k jeho pojetí.
|
---|
|
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
|
24. 09. 2018 |
10242 |
Anotace | Zpráva o publikování českého překladu evropského dokumentu popisujícího digitální kompetence pedagogů, jehož součástí jsou i standardy, které mohou být použity k sebehodnocení a budou mít vliv na definování profilu uchazečů o učitelské povolání. | Poslední komentář | |
---|
|
Vzdělávání ve věku komplexity |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
12. 02. 2018 |
4504 |
Anotace | Úvod do studia vývoje světa v podobě komplexního systému a jeho vlivu na školství v souvislosti se vzdělávacími technologiemi. | Poslední komentář | Existují dva nesouvisející odborné pojmy entropie: termodynamická entropie a entropie informační. Tyto pojmy se ovšem běžně zaměňují či nesprávně nebo nejasně aplikují v nerelevantních kontextech , viz zde např. nejasný pojem \"snižování entropie edukačního prostředí\" nebo interpretace etického (či spíše morálního) chování jako snižování informační entropie (?). |
---|
|
Internet nás zavádí na scestí! |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
21. 12. 2017 |
4581 |
Anotace | Druhý článek věnovaný britskému umělci a zároveň odborníkovi na technologie Jamesi Bridlemu. Tento článek se zabývá novým fenoménem YouTube, a sice masivním publikováním videí zdánlivě určených dětem, ale ve skutečnosti je zneužívajících. | Poslední komentář | Falšování počtu shlédnutí u videí (či článků) se neděje jen pomocí automatů (trolů). V Číně např. existují klikací farmy, které vám za mírný poplatek zprostředkují "skutečné" návštěvníky vašich online výtvorů - Chinese Click Farm. |
---|
|
Muskův Neuralink |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
15 komentářů |
05. 06. 2017 |
5511 |
Anotace | Druhý díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Tento díl je založen na zprávě blogera Tima Urbana, která popisuje nejnovější projekt známého investora Elona Muska. Dozvíte se v něm, čeho budou tyto technologie ve spolupráci cloudovou umělou inteligencí v dohledné době schopny. | Poslední komentář | Nejnovější vývoj popisuje osobně Musk: Neuralink Progress Update, Summer 2020.
Přesto, že se jedná o show a firma dosud nic konkrétního lidem nenabídla, je zřejmé, že určitý pokrok existuje. Cílem je umocnit schopnosti lidí tak, aby dokázali držet krok s umělou inteligencí. |
---|
|
Od kultury konektivity k platformním společnostem |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
06. 02. 2017 |
8086 |
Anotace | Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet. | Poslední komentář | Myslím, že tuším, co pan Kocourek myslí tím "chovat se rozumně". Myslí asi "nedávat o sobě nic vědět", tj. být anonymní. Nezjišťoval jsem to, ale předpokládám, že on se tak chová. Tudíž se tu do nás klidně může bez nejmenších obav pouštět, a nikdo se mu nemůže osobně za to mstít. Z výchovného hlediska je to stejné, jako kdybychom vychovávali přímo podvodníky nebo dokonce budoucí zločince. K tomu tento způsob vnímání online existence jednoznačně vede. Viz - Soukromí je pryč, naučme se s tím žít! |
---|
|