Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Učitel jako online kurátor |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
29. 10. 2013 |
11336 |
Anotace | Informace o nové náplni práce učitele v online prostředí a seznámení s několika osobnostmi, které lze označit za vynikající kurátory. | Poslední komentář | Vřele doporučuji všem zájemcům o to, stát se kurátorem, sledovat aktivity GEG ČR. Nedávno např. proběh seminář ve formě Hangoutu o Storify, následoval Socrative a další budou následovat - http://www.uctesnami.cz/diskutujeme/geg-cr. |
---|
|
Má převrácená třída smysl? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
29. 08. 2013 |
10933 |
Anotace | Přehled současného vývoje poznatků v oblasti implementace metodiky převrácené třídy, k němuž dospěla komunita učitelů Flipped Learning Network spolu s pozvánkou na Den převrácené třídy. | Poslední komentář | Malá ukázka, jak přechod na metodiku převrácené třídy vysvětluje svým žákům Cathelyne Joseph ze Shenandoah Middle School na Floridě - Introduction to Ms. Joseph Flip Math Classroom |
---|
|
Jak se hodnotí vzdělávací inovace |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
|
24. 06. 2013 |
6591 |
Anotace | Napadlo Vás někdy, že by se inovace daly hodnotit, či dokonce měřit? Lze přehledně zobrazit, do jaké míry je nějaká aktivita inovativní? Mají inovace ve vzdělávání nějaké stupně či gradace? Příspěvek představuje nástroj poskytující hlubší vhled do povahy inovací, které ICT ve vzdělávání umožňují vytvářet a ilustruje to na dvou konkrétních příkladech: evropské iniciativě eTwinning a českém SIPVZ. | Poslední komentář | |
---|
|
10 let Horizon Reportů |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
04. 03. 2013 |
7993 |
Anotace | Přehled desetiletého vývoje projektu, který pravidelně publikuje výroční zprávy sdružení New Media Consortium a Educause zabývající se trendy vzdělávacích technologií spolu s výsledky za rok 2013. | Poslední komentář | |
---|
|
Rizika spojená s technologiemi podle Rosena |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
04. 02. 2013 |
10534 |
Anotace | Studie problematiky rizikových faktorů využití technologií ve výuce shrnující výsledky výzkumů, myšlenky a návrhy na řešení známého psychologa California State University Larry Rosena. | Poslední komentář |
|
---|
|
Technologie vrací pedagogiku tam, kde vždy měla být |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
21. 06. 2012 |
8586 |
Anotace | Článek pokračuje v odhalování vlivu otevřenosti zprostředkované technologiemi na fungování škol a zabývá se též ovlivňováním samotné pedagogiky podle profesora vzdělávacích technologií Davida Whita z Oxfordu. | Poslední komentář | Díky za pěkný článek! Možná trochu mimo klasický směr Spomocníka, ale velmi zajímavé. |
---|
|
Problémy standardizace podle Socola |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
02. 05. 2012 |
9007 |
Anotace | Zpráva o mimořádně zajímavém americkém učiteli, který má co říci k problematice standardizace a ověřování výsledků výukového procesu. Jeho myšlenky jsou pro náš současný proces nastavování školské politiky velmi důležité. | Poslední komentář | Pane Brdičko, DÍKY, DÍKY, DÍKY! Teď jen, kdo to půjde nastříkat sprejem na zdi v Karmelitské?
Přečtěte si taky komentáře k článku p. Hausenblase na České škole (smutné čtení).
K tomu sdílení - jen velmi otrlí učitelé dokáží neustále dokola přijímat invektivy po té, co uveřejní svá netradiční pozorování ;)
(Až sem pan Socol pojede, dejte, prosím, včas vědět.) |
---|
|
Hodnocení netestovatelného aneb kariérní řád pro každého |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
06. 02. 2012 |
10041 |
Anotace | Článek se zabývá možnostmi, které přinášejí nové formy hodnocení schopností uživatelů internetu v oblasti ověřování výukových výsledků a kvality učitelů. | Poslední komentář | Aktuální zpráva All4ed - Digital Badge Systems: The Promise and Potential |
---|
|
Jak roste oddenek? |
 | Karel Zavřel |
|
|
|
| |
1 komentář |
03. 10. 2011 |
12101 |
Anotace | Stručný výtah z článku D. Cormiera Rhizomatic Education: Community as Curriculum, v němž autor buduje koncept tzv. „oddenkového“ učení – jako protikladu hierarchizovaného „stromového“ učení. | Poslední komentář | Dave Cormier - Trying to write Rhizomatic Learning in 300 words |
---|
|
Vize daty řízeného školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
01. 09. 2011 |
9656 |
Anotace | 1. díl seriálu zabývajícího se analýzou výukových výsledků shrnující důvody, proč se systémy automatického hodnocení žáků vyvíjejí a na jakých principech jsou založeny. | Poslední komentář | |
---|
|