Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bloomova taxonomie pro kreativní prostředí |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
23. 05. 2011 |
18538 |
Anotace | 1. díl seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů popisuje analogii Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů pro kreativní otevřené prostředí počítačových sítí, v nichž dochází k samovolnému vzdělávání prostřednictvím aktivit, které primárně nejsou vzdělávací. | Poslední komentář | Pro mě je důležité, že autor zdůrazňuje potřebu vytváření týmů učitelů prostředníctvím nástrojů, které jsou k dispozici (včetně tvorby on-line učebního prostředí). Kvůli absenci takového společného prostoru máme nyní my, učitelé českého jazyka, mezi sebou skoro nepřekročitelné bariéry - část totiž učíme tzv. "k maturitě" (a nyní budeme navíc "k testům"), část se snaží žáky připravit na svět, jejž budou obývat ještě 75 let poté, co opustí střední školu.
K efektivní profesionální korporaci bychom mohli dojít, kdybychom si byli schoppni vyjasnit své předpoklady, stanoviska, pokusili se navzájem se pochopit - a pak stanovit společné cíle a východiska a problém naší didaktiky pak řešili jako projekt. Nyní s e o té věci takto přímo nehovoří - a proto máme ony baríery, netematizované, podprahové, a bereme to jako přírodní zákon; a nebo jako spor "politický", což je tedy "vedle, jak ta jedle"... Přitom, jak píše Brdička, nástroj by byl! Zatím.
Za impulz dr. Brdičkovi díky! |
---|
|
Bude PISA 2009 pro nás poučením? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
13. 12. 2010 |
16542 |
Anotace | Studie snažící se popsat, jaká opatření mohou pomoci změnit zhoršující se výsledky našeho školství v mezinárodních srovnáních. | Poslední komentář | Díky za tento článek. Určitě je pro nás pro všechny k zamyšlení. Věřím v nastartování činností, které podpoří rozvoj čtenářské gramotnosti. Jak čtu Vaše příspěvky i příspěvky kolegů, myslím, že máme všichni společný cíl. |
---|
|
Co vidíme v díře ve zdi? |
 | Mgr. Martin Rusek |
|
|
|
| |
|
25. 10. 2010 |
7229 |
Anotace | První díl článku popisujícího dílo profesora Sugata Mitry, který dlouhodobě experimentuje se samostatným využitím počítačů dětmi za účelem poznávání. Tento díl se věnuje počáteční fázi výzkumu v podmínkách chudinských čtvrtí v Indii i jinde na světě. Výsledky je možno považovat za značně překvapivé. | Poslední komentář | |
---|
|
Cyklus přednášek Technologie ve škole 21. století |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
01. 09. 2010 |
6873 |
Anotace | Cyklus přednášek teoreticky se zabývající využitím vzdělávacích technologií s připravovaným pokračováním. | Poslední komentář | Tak to se docela povedlo. Zrovna, když jsem dospěl k závěru, že právě ty hry jsou nad mé možnosti (a zrušil je v plánu), koukám, že se na ně těšíte. Chodím kolem nich už dost dlouho jako kolem horké kaše, a nevím, jak to uchopit. V kurzu, který připravujeme, jsem to téma přenechal odborníku mnohem většímu, než jsem já - Petru Naskemu.
Uvidíme! |
---|
|
Vzdělávání budoucnosti – kurz chápání budoucího světa |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
20. 05. 2010 |
9261 |
Anotace | Článek o zajímavém kurzu Davida Cormiera z kanadského Charlottetownu, který učil singapurské učitele metody odhadování budoucího vývoje školství. | Poslední komentář | |
---|
|
Doporučení evropského ICT clusteru |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
06. 04. 2010 |
4952 |
Anotace | Článek přináší informace o obsahu doporučení týmu expertů Evropské komise (ICT Cluster) vládám EU, jež se zabývá problematikou nasměrování politiky státu v oblasti vzdělávacích technologií. | Poslední komentář | |
---|
|
Difuze technologií ve škole 21. století |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
02. 11. 2009 |
7697 |
Anotace | Studie popisující inovační proces integrace vzdělávacích technologií do výuky na úrovni učitele, vzdělávacího programu a celé školy. | Poslední komentář | |
---|
|
Konektivismus - teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
02. 09. 2008 |
23103 |
Anotace | Studie vysvětlující základní myšlenky nové didaktické teorie zvané konektivismus, s níž přišli George Siemens a Stephen Downes a dosud nebyla všeobecné uznána. | Poslední komentář | Studium možno rozšířit o přehled Tonyho Batese: Learning theories and online learning |
---|
|
Bloomova taxonomie v digitálním světě |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
05. 05. 2008 |
11953 |
Anotace | Článek se zabývá modifikací známé Bloomovy taxonomie, jež je základem moderních výukových metod, v prostředí ovlivněném technologiemi. | Poslední komentář | |
---|
|