Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muskův Neuralink |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
15 komentářů |
05. 06. 2017 |
5512 |
Anotace | Druhý díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Tento díl je založen na zprávě blogera Tima Urbana, která popisuje nejnovější projekt známého investora Elona Muska. Dozvíte se v něm, čeho budou tyto technologie ve spolupráci cloudovou umělou inteligencí v dohledné době schopny. | Poslední komentář | Nejnovější vývoj popisuje osobně Musk: Neuralink Progress Update, Summer 2020.
Přesto, že se jedná o show a firma dosud nic konkrétního lidem nenabídla, je zřejmé, že určitý pokrok existuje. Cílem je umocnit schopnosti lidí tak, aby dokázali držet krok s umělou inteligencí. |
---|
|
Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
13 komentářů |
11. 03. 2020 |
14229 |
Anotace | Přehled prvních zkušeností škol nucených z důvodů uzavření přejít na online výuku. Zatím jen z výběrových mezinárodních škol. Jistě jsou mimořádně zajímavé i pro nás. | Poslední komentář | Virtuální American Academy s podporou cesko.digital česky: https://virtualniskola.americanacademy.com/ |
---|
|
Pracovat nahlas |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
11 komentářů |
09. 03. 2015 |
7615 |
Anotace | Vysvětlení pojmu, který popisuje formu online sdílení výsledků práce a má hodně blízko k příbuzné vlastnosti online odborníků včetně učitelů, a sice k návodnosti. Článek je příspěvkem k Týdnu otevřeného vzdělávání 2015. | Poslední komentář | O fenoménu "pracovat nahlas" na základě blogového příspěvku Sahany Chattopadhyay (http://goo.gl/l4plfM) referuje Scio (https://goo.gl/qQGy7v). |
---|
|
Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
11 komentářů |
29. 02. 2016 |
9816 |
Anotace | Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí. | Poslední komentář | S ohledem na komentáře č. 9 a 10 byl upraven text článku (označeno hvězdičkou). Děkujeme za upozornění. |
---|
|
Hodnocení netestovatelného aneb kariérní řád pro každého |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
06. 02. 2012 |
10041 |
Anotace | Článek se zabývá možnostmi, které přinášejí nové formy hodnocení schopností uživatelů internetu v oblasti ověřování výukových výsledků a kvality učitelů. | Poslední komentář | Aktuální zpráva All4ed - Digital Badge Systems: The Promise and Potential |
---|
|
Rizika spojená s technologiemi podle Rosena |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
04. 02. 2013 |
10534 |
Anotace | Studie problematiky rizikových faktorů využití technologií ve výuce shrnující výsledky výzkumů, myšlenky a návrhy na řešení známého psychologa California State University Larry Rosena. | Poslední komentář |
|
---|
|
Desatero SKAV a technologie |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
07. 03. 2016 |
7593 |
Anotace | Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat. | Poslední komentář | Zdá se, že jsme na tom vlastně docela stejně. Budeme sedět pěkně v teple a "poukazovat"! Nebo se snad, pane Kocourku, chystáte jít natahovat ostnaté dráty osobně? Není i to sociální inženýrství? |
---|
|
Od kultury konektivity k platformním společnostem |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
06. 02. 2017 |
8086 |
Anotace | Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet. | Poslední komentář | Myslím, že tuším, co pan Kocourek myslí tím "chovat se rozumně". Myslí asi "nedávat o sobě nic vědět", tj. být anonymní. Nezjišťoval jsem to, ale předpokládám, že on se tak chová. Tudíž se tu do nás klidně může bez nejmenších obav pouštět, a nikdo se mu nemůže osobně za to mstít. Z výchovného hlediska je to stejné, jako kdybychom vychovávali přímo podvodníky nebo dokonce budoucí zločince. K tomu tento způsob vnímání online existence jednoznačně vede. Viz - Soukromí je pryč, naučme se s tím žít! |
---|
|
Proč mobily ve škole používat |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
14. 01. 2019 |
6506 |
Anotace | Druhá část dvoudílné přehledové studie zkoumající důvody pro to, jak s mobily ve školách zacházet. | Poslední komentář | Zajímavou inspirací může být Školní WIFI ZŠ a MŠ Kladno. |
---|
|
Online spolupráce jako kompetence pro 21. století |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
01. 09. 2014 |
9754 |
Anotace | První ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje praktické ukázky aplikací, které jsou k těmto účelům využívány. Naznačuje, jak by mohl vypadat modul, který bude ke stejným účelům zařazen do výzkumu OECD PISA 2015. | Poslední komentář | Utekly 3 roky, a konečně jsme se dočkali výsledků. Jsme celkově průměrní, rozdíly mezi žáky i školami jsou velké: http://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Vysledky-PISA-2015-Tymove-reseni-problemu |
---|
|