Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Digitální wellbeing pro Strategii 2030+ |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
21. 09. 2020 |
1240 |
Anotace | Zpráva o stavu porozumění podstatě digitálního wellbeingu v souvislosti s počátkem činnosti pracovní skupiny, která bude toto téma řešit v rámci projektu Partnerství. Hlavním jejím cílem je podpořit realizaci naší státní školské Strategie 2030+. | Poslední komentář | |
---|
|
Odpor vůči ovlivňování lidí online podle Williamse |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
04. 11. 2019 |
1924 |
Anotace | Zpráva o knize vědce a bývalého specialisty Google na reklamní strategie vysvětlující postupy platformních systémů disponujících umělou inteligencí používané k ovlivňování uživatelů vyzývající k odporu. | Poslední komentář | |
---|
|
Strategický plán rozvoje sociálně-mediální gramotnosti podle EUN |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
16. 09. 2019 |
2053 |
Anotace | Zpráva o projektu a kurzu EUN Academy Social Media Literacy for Change, která naznačuje, kudy vede cesta k nastavení správné politiky školy k digitálním zařízením, primárně k vlastním mobilům žáků. | Poslední komentář | |
---|
|
Laterální čtení |
 | Ludmila Kovaříková |
|
|
|
| |
2 komentáře |
27. 02. 2020 |
2151 |
Anotace | Množství textů na internetu vyžaduje i změnu způsobu čtení. Řešením problému s ověřováním informací by mělo být laterální, hyperlinkové a hashtagové čtení, které se odlišuje od klasického čtení vertikálního. | Poslední komentář | Sort Fact from Fiction Online with Lateral Reading video Stanford History Education Group |
---|
|
10 tipů, jak naučit žáky být digitálními minimalisty |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
14. 10. 2020 |
2298 |
Anotace | Digitální minimalismus lze zcela bez nadsázky považovat za základní pilíř digitální gramotnosti. Co znamená digitální minimalismus, jak se stát digitálním minimalistou a především, jak udělat digitální minimalisty ze žáků, se dozvíte v tomto článku. | Poslední komentář | |
---|
|
Mýtus meritokracie podle Education Elements |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
25. 05. 2020 |
2323 |
Anotace | Příspěvek na základě materiálů americké poradenské agentury Education Elements vysvětluje, jak je důležité při zavádění technologiemi podporované personalizace věnovat pozornost zajištění nejen rovného, ale též spravedlivého vzdělávacího prostředí. | Poslední komentář | Skutečnost, že znevýhodnění žáci nevystačí s rovným přístupem ke vzdělání bývá v sociologii označována jako Matoušův efekt, který je založen na podobenství Matoušova evangelia: "Kdo má, tomu bude dáno a bude mít ještě víc; ale kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má." (Mt 13,12) "hledíce nevidí a slyšíce neslyší ani nechápou“ (Mt 13,13)
V našem případě pak mluvíme o digitálním Matoušově efektu, v jehož důsledku ti, kteří mají (potřebné schopnosti), jsou schopni přístroje používat ke svému zdokonalování, a naopak. |
---|
|
Revize vzdělávání z pohledu technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
09. 03. 2020 |
2663 |
Anotace | Studie ozřejmující potřebu realizace revizí našich rámcových vzdělávacích programů a věnující se souvislostem s digitálními technologiemi. | Poslední komentář | |
---|
|
Otevřené online kurzy pro učitele na Eduskopu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
03. 02. 2020 |
2989 |
Anotace | Informace o dvou nových MOOC kurzech tematicky zaměřených na změny ve výuce informatiky s přesahem do mnoha předmětů, které vyvinul projekt PRIM, a přináší je portál Eduskop. | Poslední komentář | |
---|
|
Foggův model ovládání lidí technologiemi |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
26. 11. 2018 |
4045 |
Anotace | Článek vysvětluje vývoj a podstatu postupů, které jsou používány v rámci současných, na sociální sítě orientovaných aplikací, snažících se s pomocí strojového učení ovlivňovat uživatele. | Poslední komentář | |
---|
|
Čínská cesta k umělým učitelům |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
18. 03. 2019 |
4265 |
|