Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Konektivismus - teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
02. 09. 2008 |
23103 |
Anotace | Studie vysvětlující základní myšlenky nové didaktické teorie zvané konektivismus, s níž přišli George Siemens a Stephen Downes a dosud nebyla všeobecné uznána. | Poslední komentář | Studium možno rozšířit o přehled Tonyho Batese: Learning theories and online learning |
---|
|
Bloomova taxonomie pro kreativní prostředí |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
23. 05. 2011 |
18538 |
Anotace | 1. díl seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů popisuje analogii Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů pro kreativní otevřené prostředí počítačových sítí, v nichž dochází k samovolnému vzdělávání prostřednictvím aktivit, které primárně nejsou vzdělávací. | Poslední komentář | Pro mě je důležité, že autor zdůrazňuje potřebu vytváření týmů učitelů prostředníctvím nástrojů, které jsou k dispozici (včetně tvorby on-line učebního prostředí). Kvůli absenci takového společného prostoru máme nyní my, učitelé českého jazyka, mezi sebou skoro nepřekročitelné bariéry - část totiž učíme tzv. "k maturitě" (a nyní budeme navíc "k testům"), část se snaží žáky připravit na svět, jejž budou obývat ještě 75 let poté, co opustí střední školu.
K efektivní profesionální korporaci bychom mohli dojít, kdybychom si byli schoppni vyjasnit své předpoklady, stanoviska, pokusili se navzájem se pochopit - a pak stanovit společné cíle a východiska a problém naší didaktiky pak řešili jako projekt. Nyní s e o té věci takto přímo nehovoří - a proto máme ony baríery, netematizované, podprahové, a bereme to jako přírodní zákon; a nebo jako spor "politický", což je tedy "vedle, jak ta jedle"... Přitom, jak píše Brdička, nástroj by byl! Zatím.
Za impulz dr. Brdičkovi díky! |
---|
|
Bude PISA 2009 pro nás poučením? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
13. 12. 2010 |
16545 |
Anotace | Studie snažící se popsat, jaká opatření mohou pomoci změnit zhoršující se výsledky našeho školství v mezinárodních srovnáních. | Poslední komentář | Díky za tento článek. Určitě je pro nás pro všechny k zamyšlení. Věřím v nastartování činností, které podpoří rozvoj čtenářské gramotnosti. Jak čtu Vaše příspěvky i příspěvky kolegů, myslím, že máme všichni společný cíl. |
---|
|
Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
13 komentářů |
11. 03. 2020 |
14229 |
Anotace | Přehled prvních zkušeností škol nucených z důvodů uzavření přejít na online výuku. Zatím jen z výběrových mezinárodních škol. Jistě jsou mimořádně zajímavé i pro nás. | Poslední komentář | Virtuální American Academy s podporou cesko.digital česky: https://virtualniskola.americanacademy.com/ |
---|
|
Jak roste oddenek? |
 | Karel Zavřel |
|
|
|
| |
1 komentář |
03. 10. 2011 |
12101 |
Anotace | Stručný výtah z článku D. Cormiera Rhizomatic Education: Community as Curriculum, v němž autor buduje koncept tzv. „oddenkového“ učení – jako protikladu hierarchizovaného „stromového“ učení. | Poslední komentář | Dave Cormier - Trying to write Rhizomatic Learning in 300 words |
---|
|
Bloomova taxonomie v digitálním světě |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
05. 05. 2008 |
11954 |
Anotace | Článek se zabývá modifikací známé Bloomovy taxonomie, jež je základem moderních výukových metod, v prostředí ovlivněném technologiemi. | Poslední komentář | |
---|
|
Učitel jako online kurátor |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
29. 10. 2013 |
11336 |
Anotace | Informace o nové náplni práce učitele v online prostředí a seznámení s několika osobnostmi, které lze označit za vynikající kurátory. | Poslední komentář | Vřele doporučuji všem zájemcům o to, stát se kurátorem, sledovat aktivity GEG ČR. Nedávno např. proběh seminář ve formě Hangoutu o Storify, následoval Socrative a další budou následovat - http://www.uctesnami.cz/diskutujeme/geg-cr. |
---|
|
Má převrácená třída smysl? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
29. 08. 2013 |
10933 |
Anotace | Přehled současného vývoje poznatků v oblasti implementace metodiky převrácené třídy, k němuž dospěla komunita učitelů Flipped Learning Network spolu s pozvánkou na Den převrácené třídy. | Poslední komentář | Malá ukázka, jak přechod na metodiku převrácené třídy vysvětluje svým žákům Cathelyne Joseph ze Shenandoah Middle School na Floridě - Introduction to Ms. Joseph Flip Math Classroom |
---|
|
Rizika spojená s technologiemi podle Rosena |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
04. 02. 2013 |
10534 |
Anotace | Studie problematiky rizikových faktorů využití technologií ve výuce shrnující výsledky výzkumů, myšlenky a návrhy na řešení známého psychologa California State University Larry Rosena. | Poslední komentář |
|
---|
|
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
|
24. 09. 2018 |
10242 |
Anotace | Zpráva o publikování českého překladu evropského dokumentu popisujícího digitální kompetence pedagogů, jehož součástí jsou i standardy, které mohou být použity k sebehodnocení a budou mít vliv na definování profilu uchazečů o učitelské povolání. | Poslední komentář | |
---|
|