Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 let Horizon Reportů |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
04. 03. 2013 |
7993 |
Anotace | Přehled desetiletého vývoje projektu, který pravidelně publikuje výroční zprávy sdružení New Media Consortium a Educause zabývající se trendy vzdělávacích technologií spolu s výsledky za rok 2013. | Poslední komentář | |
---|
|
10 tipů, jak naučit žáky být digitálními minimalisty |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
14. 10. 2020 |
2298 |
Anotace | Digitální minimalismus lze zcela bez nadsázky považovat za základní pilíř digitální gramotnosti. Co znamená digitální minimalismus, jak se stát digitálním minimalistou a především, jak udělat digitální minimalisty ze žáků, se dozvíte v tomto článku. | Poslední komentář | |
---|
|
20 největších inspirátorů roku 2018 |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
3 komentáře |
09. 01. 2019 |
6059 |
Anotace | Článek představuje 20 největších inspirátorů autora pro rok 2018 včetně důvodů, proč jsou tito lidé pro něj důležití a jak jej ovlivňují v tom, co dělá. | Poslední komentář | Nedávat odkazy ke jménům byl záměr. Bylo těžké najít jen jedno místo, kam odkázat, jelikož všichni uvedení jsou aktivní na více místech. Naopak jsem tím chtěl dát čtenáři možnost najít si uvedené inspirátory sami - v sociálních sítích, na vzdělávacích webech, stránkách škol a vzdělávacích institucí nebo na jejich osobních stránkách. |
---|
|
Bloomova taxonomie pro kreativní prostředí |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
23. 05. 2011 |
18538 |
Anotace | 1. díl seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů popisuje analogii Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů pro kreativní otevřené prostředí počítačových sítí, v nichž dochází k samovolnému vzdělávání prostřednictvím aktivit, které primárně nejsou vzdělávací. | Poslední komentář | Pro mě je důležité, že autor zdůrazňuje potřebu vytváření týmů učitelů prostředníctvím nástrojů, které jsou k dispozici (včetně tvorby on-line učebního prostředí). Kvůli absenci takového společného prostoru máme nyní my, učitelé českého jazyka, mezi sebou skoro nepřekročitelné bariéry - část totiž učíme tzv. "k maturitě" (a nyní budeme navíc "k testům"), část se snaží žáky připravit na svět, jejž budou obývat ještě 75 let poté, co opustí střední školu.
K efektivní profesionální korporaci bychom mohli dojít, kdybychom si byli schoppni vyjasnit své předpoklady, stanoviska, pokusili se navzájem se pochopit - a pak stanovit společné cíle a východiska a problém naší didaktiky pak řešili jako projekt. Nyní s e o té věci takto přímo nehovoří - a proto máme ony baríery, netematizované, podprahové, a bereme to jako přírodní zákon; a nebo jako spor "politický", což je tedy "vedle, jak ta jedle"... Přitom, jak píše Brdička, nástroj by byl! Zatím.
Za impulz dr. Brdičkovi díky! |
---|
|
Bloomova taxonomie v digitálním světě |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
05. 05. 2008 |
11954 |
Anotace | Článek se zabývá modifikací známé Bloomovy taxonomie, jež je základem moderních výukových metod, v prostředí ovlivněném technologiemi. | Poslední komentář | |
---|
|
Bude PISA 2009 pro nás poučením? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
13. 12. 2010 |
16545 |
Anotace | Studie snažící se popsat, jaká opatření mohou pomoci změnit zhoršující se výsledky našeho školství v mezinárodních srovnáních. | Poslední komentář | Díky za tento článek. Určitě je pro nás pro všechny k zamyšlení. Věřím v nastartování činností, které podpoří rozvoj čtenářské gramotnosti. Jak čtu Vaše příspěvky i příspěvky kolegů, myslím, že máme všichni společný cíl. |
---|
|
Čínská cesta k umělým učitelům |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
18. 03. 2019 |
4265 |
|
Co vidíme v díře ve zdi? |
 | Mgr. Martin Rusek |
|
|
|
| |
|
25. 10. 2010 |
7229 |
Anotace | První díl článku popisujícího dílo profesora Sugata Mitry, který dlouhodobě experimentuje se samostatným využitím počítačů dětmi za účelem poznávání. Tento díl se věnuje počáteční fázi výzkumu v podmínkách chudinských čtvrtí v Indii i jinde na světě. Výsledky je možno považovat za značně překvapivé. | Poslední komentář | |
---|
|
Cyklus přednášek Technologie ve škole 21. století |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
01. 09. 2010 |
6873 |
Anotace | Cyklus přednášek teoreticky se zabývající využitím vzdělávacích technologií s připravovaným pokračováním. | Poslední komentář | Tak to se docela povedlo. Zrovna, když jsem dospěl k závěru, že právě ty hry jsou nad mé možnosti (a zrušil je v plánu), koukám, že se na ně těšíte. Chodím kolem nich už dost dlouho jako kolem horké kaše, a nevím, jak to uchopit. V kurzu, který připravujeme, jsem to téma přenechal odborníku mnohem většímu, než jsem já - Petru Naskemu.
Uvidíme! |
---|
|
Desatero SKAV a technologie |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
07. 03. 2016 |
7593 |
Anotace | Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat. | Poslední komentář | Zdá se, že jsme na tom vlastně docela stejně. Budeme sedět pěkně v teple a "poukazovat"! Nebo se snad, pane Kocourku, chystáte jít natahovat ostnaté dráty osobně? Není i to sociální inženýrství? |
---|
|