Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vzdělávání ve věku komplexity |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
12. 02. 2018 |
4504 |
Anotace | Úvod do studia vývoje světa v podobě komplexního systému a jeho vlivu na školství v souvislosti se vzdělávacími technologiemi. | Poslední komentář | Existují dva nesouvisející odborné pojmy entropie: termodynamická entropie a entropie informační. Tyto pojmy se ovšem běžně zaměňují či nesprávně nebo nejasně aplikují v nerelevantních kontextech , viz zde např. nejasný pojem \"snižování entropie edukačního prostředí\" nebo interpretace etického (či spíše morálního) chování jako snižování informační entropie (?). |
---|
|
Vzdělávání budoucnosti – kurz chápání budoucího světa |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
20. 05. 2010 |
9261 |
Anotace | Článek o zajímavém kurzu Davida Cormiera z kanadského Charlottetownu, který učil singapurské učitele metody odhadování budoucího vývoje školství. | Poslední komentář | |
---|
|
Vize daty řízeného školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
01. 09. 2011 |
9656 |
Anotace | 1. díl seriálu zabývajícího se analýzou výukových výsledků shrnující důvody, proč se systémy automatického hodnocení žáků vyvíjejí a na jakých principech jsou založeny. | Poslední komentář | |
---|
|
Učitel jako online kurátor |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
29. 10. 2013 |
11336 |
Anotace | Informace o nové náplni práce učitele v online prostředí a seznámení s několika osobnostmi, které lze označit za vynikající kurátory. | Poslední komentář | Vřele doporučuji všem zájemcům o to, stát se kurátorem, sledovat aktivity GEG ČR. Nedávno např. proběh seminář ve formě Hangoutu o Storify, následoval Socrative a další budou následovat - http://www.uctesnami.cz/diskutujeme/geg-cr. |
---|
|
Tiché poznání v online světě |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
08. 02. 2016 |
7223 |
Anotace | Analýza role měkkých, nekognitivních a tichých složek poznání založená na modelu japonského vědce Kanuky (SECI) a aktuální práci britsko-norského týmu doktorandů, který zkoumá možnosti přenosu tichých poznatků online. To vše v souvislosti s našimi neustále se opakujícími pochybnostmi, zda jsou důležitější znalosti, či kompetence. | Poslední komentář | K dalšímu studiu: Connie Malamed - Strategies For Tacit Knowledge Transfer |
---|
|
Teoretické možnosti kombinovaných forem vzdělávání |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
09. 12. 2013 |
9829 |
Anotace | Třetí díl seriálu o kombinovaných metodách výuky zabývající se teoretickými aspekty této problematiky, jež je nezbytné pochopit dříve, než je možné se pokoušet tyto postupy zavádět v praxi. | Poslední komentář | V zahraničí se hodně cituje 6 Models of Blended Learning, který má pěknou infografiku na http://www.learndash.com/6-blended-learning-models-infographic/. |
---|
|
Technologie vrací pedagogiku tam, kde vždy měla být |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
21. 06. 2012 |
8586 |
Anotace | Článek pokračuje v odhalování vlivu otevřenosti zprostředkované technologiemi na fungování škol a zabývá se též ovlivňováním samotné pedagogiky podle profesora vzdělávacích technologií Davida Whita z Oxfordu. | Poslední komentář | Díky za pěkný článek! Možná trochu mimo klasický směr Spomocníka, ale velmi zajímavé. |
---|
|
Strategický plán rozvoje sociálně-mediální gramotnosti podle EUN |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
16. 09. 2019 |
2053 |
Anotace | Zpráva o projektu a kurzu EUN Academy Social Media Literacy for Change, která naznačuje, kudy vede cesta k nastavení správné politiky školy k digitálním zařízením, primárně k vlastním mobilům žáků. | Poslední komentář | |
---|
|
Standardy kolem digitálního vzdělávání |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
7 komentářů |
11. 10. 2018 |
6241 |
Anotace | Přehled existujících doporučení spojených se zaváděním digitálních forem vzdělávání, který všem zájemcům významným způsobem usnadní orientaci a hledání, budou-li některý dokument potřebovat. | Poslední komentář | MŠMT aktuálně zveřejnilo nový Standard studia ICT metodiků včetně samostatného doporučení k jeho pojetí.
|
---|
|
Standardy ISTE 2016 pro žáky |
 | ISTE |
|
|
|
| |
2 komentáře |
05. 09. 2016 |
8632 |
Anotace | Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií. | Poslední komentář | Pro úplnost (a pro případné vlastní studium) je třeba dodat, že existují i další podobné aktuální aktivity směrem ke standardizaci schopností technologie využívat: - K–12 Computer Science Framework vyvinutý pod vedení americké Association for Computing Machinery - EU e-Skills for growth and jobs (politika Evropské komise) |
---|
|