Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cyklus přednášek Technologie ve škole 21. století |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
01. 09. 2010 |
6873 |
Anotace | Cyklus přednášek teoreticky se zabývající využitím vzdělávacích technologií s připravovaným pokračováním. | Poslední komentář | Tak to se docela povedlo. Zrovna, když jsem dospěl k závěru, že právě ty hry jsou nad mé možnosti (a zrušil je v plánu), koukám, že se na ně těšíte. Chodím kolem nich už dost dlouho jako kolem horké kaše, a nevím, jak to uchopit. V kurzu, který připravujeme, jsem to téma přenechal odborníku mnohem většímu, než jsem já - Petru Naskemu.
Uvidíme! |
---|
|
Co vidíme v díře ve zdi? |
 | Mgr. Martin Rusek |
|
|
|
| |
|
25. 10. 2010 |
7229 |
Anotace | První díl článku popisujícího dílo profesora Sugata Mitry, který dlouhodobě experimentuje se samostatným využitím počítačů dětmi za účelem poznávání. Tento díl se věnuje počáteční fázi výzkumu v podmínkách chudinských čtvrtí v Indii i jinde na světě. Výsledky je možno považovat za značně překvapivé. | Poslední komentář | |
---|
|
Bloomova taxonomie v digitálním světě |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
05. 05. 2008 |
11954 |
Anotace | Článek se zabývá modifikací známé Bloomovy taxonomie, jež je základem moderních výukových metod, v prostředí ovlivněném technologiemi. | Poslední komentář | |
---|
|
Vize daty řízeného školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
01. 09. 2011 |
9656 |
Anotace | 1. díl seriálu zabývajícího se analýzou výukových výsledků shrnující důvody, proč se systémy automatického hodnocení žáků vyvíjejí a na jakých principech jsou založeny. | Poslední komentář | |
---|
|
Jak roste oddenek? |
 | Karel Zavřel |
|
|
|
| |
1 komentář |
03. 10. 2011 |
12101 |
Anotace | Stručný výtah z článku D. Cormiera Rhizomatic Education: Community as Curriculum, v němž autor buduje koncept tzv. „oddenkového“ učení – jako protikladu hierarchizovaného „stromového“ učení. | Poslední komentář | Dave Cormier - Trying to write Rhizomatic Learning in 300 words |
---|
|
Problémy standardizace podle Socola |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
02. 05. 2012 |
9007 |
Anotace | Zpráva o mimořádně zajímavém americkém učiteli, který má co říci k problematice standardizace a ověřování výsledků výukového procesu. Jeho myšlenky jsou pro náš současný proces nastavování školské politiky velmi důležité. | Poslední komentář | Pane Brdičko, DÍKY, DÍKY, DÍKY! Teď jen, kdo to půjde nastříkat sprejem na zdi v Karmelitské?
Přečtěte si taky komentáře k článku p. Hausenblase na České škole (smutné čtení).
K tomu sdílení - jen velmi otrlí učitelé dokáží neustále dokola přijímat invektivy po té, co uveřejní svá netradiční pozorování ;)
(Až sem pan Socol pojede, dejte, prosím, včas vědět.) |
---|
|
Rizika spojená s technologiemi podle Rosena |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
04. 02. 2013 |
10534 |
Anotace | Studie problematiky rizikových faktorů využití technologií ve výuce shrnující výsledky výzkumů, myšlenky a návrhy na řešení známého psychologa California State University Larry Rosena. | Poslední komentář |
|
---|
|
Jak se hodnotí vzdělávací inovace |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
|
24. 06. 2013 |
6591 |
Anotace | Napadlo Vás někdy, že by se inovace daly hodnotit, či dokonce měřit? Lze přehledně zobrazit, do jaké míry je nějaká aktivita inovativní? Mají inovace ve vzdělávání nějaké stupně či gradace? Příspěvek představuje nástroj poskytující hlubší vhled do povahy inovací, které ICT ve vzdělávání umožňují vytvářet a ilustruje to na dvou konkrétních příkladech: evropské iniciativě eTwinning a českém SIPVZ. | Poslední komentář | |
---|
|
Má převrácená třída smysl? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
29. 08. 2013 |
10933 |
Anotace | Přehled současného vývoje poznatků v oblasti implementace metodiky převrácené třídy, k němuž dospěla komunita učitelů Flipped Learning Network spolu s pozvánkou na Den převrácené třídy. | Poslední komentář | Malá ukázka, jak přechod na metodiku převrácené třídy vysvětluje svým žákům Cathelyne Joseph ze Shenandoah Middle School na Floridě - Introduction to Ms. Joseph Flip Math Classroom |
---|
|
Teoretické možnosti kombinovaných forem vzdělávání |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
09. 12. 2013 |
9830 |
Anotace | Třetí díl seriálu o kombinovaných metodách výuky zabývající se teoretickými aspekty této problematiky, jež je nezbytné pochopit dříve, než je možné se pokoušet tyto postupy zavádět v praxi. | Poslední komentář | V zahraničí se hodně cituje 6 Models of Blended Learning, který má pěknou infografiku na http://www.learndash.com/6-blended-learning-models-infographic/. |
---|
|