Cyklus přednášek Technologie ve škole 21. století
Technické možnosti počítačů a počítačových sítí však rostou exponenciálním tempem a spolu s tím se zvětšuje i množství lidmi vyprodukovaných informací. Pro každého z nás je stále obtížnější udržet s tímto vývojem krok a neztratit přehled o tom, co je v našem oboru nového. V duchu známého bonmotu se dá říci, že „není nic staršího, než včerejší článek na sebenavštěvovanějším blogu“. To byl asi hlavní důvod, proč jsme se rozhodli, poskytnout učitelům ještě jiný způsob, jak rychle získat přehled o aktuálním dění.
Cyklus video-přednášek, který vám tímto předkládáme, pokrývá problematiku vzdělávacích technologií v co nejširším rozsahu. Obsahuje hlavní myšlenky z článků Učitelským spomocníkem v minulosti publikovaných a odhaluje i celou řadu dalších aspektů a souvislostí. Látka se částečně kryje s obsahem některých předmětů vyučovaných na KITTV UK PedF Praha, což znamená, že přednášky budou využitelné též studenty.
1. díl z cyklu přednášek Bořivoje Brdičky na téma Technologie ve škole 21. století. Pojednává o vlivu technologií na vývoj společnosti, na nastupující "síťovou" generaci zvláště. Odhaluje nutnou potřebu transformace školství a změnu přístupu k přípravě učitelů.
2.díl z cyklu přednášek Bořivoje Brdičky na téma Technologie ve škole 21. století. Zabývá se nastavením školské politiky ve vztahu ke vzdělávacím technologiím a ukazuje, jak je tato problematika řešena v jiných zemích.
3.díl z cyklu přednášek Bořivoje Brdičky na téma Technologie ve škole 21. století se zabývá rolí technologií v portfoliu znalostí potřebných k výkonu učitelského povolání a naznačuje, kde hledat průniky s kompetencemi oborovými a pedagogickými.
4.díl z cyklu přednášek Bořivoje Brdičky na téma Technologie ve škole 21. století naznačuje, jak lze klasifikovat různé výukové aktivity a některé vybrané často používané popisuje. Kromě toho přináší ukázky úspěšných způsobů využití technologií ve výuce, které jsou z větší části vybrány z aktivit realizovaných v rámci eTwinningu.
5.díl z cyklu přednášek Bořivoje Brdičky na téma Technologie ve škole 21. století pojednává o tom, jak technologie ovlivňují budoucí vývoj školství. Za tím účelem rozebírá profesionální postupy pro vytváření prognóz a některé studie, které popisují scénáře budoucího vývoje školství.