Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > Digitální revoluce v australském školství
Odborný článek

Digitální revoluce v australském školství

15. 3. 2010 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Bořivoj Brdička

Anotace

Zpráva o novém programu australské vlády, jehož cílem je zajistit odpovídající vzdělání v oblasti technologií pro učitele a vedoucí pracovníky škol.
Australská ministryně školství Julia Gillard vyhlásila 18. února nový program, jehož cílem je zajistit odpovídající vzdělání v oblasti technologií pro učitele a vedoucí pracovníky škol. Tento nejnovější 40 milionový projekt (nazvaný The Digital Strategy for Teachers and School Leaders) je součástí mnohem rozsáhlejší iniciativy australské vlády (Digital Education Revolution), do níž je plánováno investovat do roku 2013 2.2 miliardy AUD.

Z toho je 100 milionů vyhrazeno na připojení škol a 32.6 na digitální obsah a nástroje umožňující přístup k němu. 550 milionů je plánováno na tzv. Chytřejší školy (Smarter Schools), což je specializovaný projekt zlepšující literární a numerickou gramotnost žáků prostřednictvím technologií. Většina zbylých prostředků jde na program vybavování žáků počítači 1:1, který se uskutečňuje s finanční spoluúčastí místních samospráv a dalších nezávislých institucí. V současné době již bylo tímto způsobem distribuováno cca 220 tisíc počítačů žákům po celé Austrálii.

Australská vláda má v první řadě v úmyslu vyvolat diskuzi o tom, jak počítačovou gramotnost učitelů definovat a jak je možno ji získat. Strategie je založena na vývoji národního auto-evaluačního nástroje, který má být pilotně testován na některých školách od února příštího roku. Program dalšího vzdělávání učitelů pak bude modifikován tak, aby naplňoval potřeby zjištěné touto auto-evaluací.

Organizace zabývající se vzděláváním včetně vysokých škol mohou žádat o financování programů, které:
· posilují vzdělání budoucích učitelů;
· zvyšují schopnosti stávajících učitelů;
· zavádějí inovativní metody řízení škol.
Všechny aktivity koordinuje nový australský Ústav pro vzdělávání a řízení školství (The Australian Institute for Teaching and School Leadership), jehož hlavní náplní je zvyšovat profesionalitu a zlepšovat výsledky celého resortu. Finálním cílem je dosáhnout profesionality ve využívání technologických nástrojů ve všech i těch nejzapadlejších školách a rozšířit inovativní využití technologií do různých předmětů napříč celým vzdělávacím spektrem.
zdroje:
Hartfried Schmid - Government of Australia invests $40 million (AUD) for teachers' ICT training, UNESCO Bangkok, 4.3.2010
$40m for teachers’ professional development in ICT, Ministers Media Centre, 18 February, 2010

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.