Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Digitální revoluce v australském školstv...

Ikona informativni

Digitální revoluce v australském školství

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva o novém programu australské vlády, jehož cílem je zajistit odpovídající vzdělání v oblasti technologií pro učitele a vedoucí pracovníky škol.
Klíčová slova: vzdělávání učitelů, Austrálie, 1:1, škola 21. století, Digital Education Revolution
Australská ministryně školství Julia Gillard vyhlásila 18. února nový program, jehož cílem je zajistit odpovídající vzdělání v oblasti technologií pro učitele a vedoucí pracovníky škol. Tento nejnovější 40 milionový projekt (nazvaný The Digital Strategy for Teachers and School Leaders) je součástí mnohem rozsáhlejší iniciativy australské vlády (Digital Education Revolution), do níž je plánováno investovat do roku 2013 2.2 miliardy AUD.

Z toho je 100 milionů vyhrazeno na připojení škol a 32.6 na digitální obsah a nástroje umožňující přístup k němu. 550 milionů je plánováno na tzv. Chytřejší školy (Smarter Schools), což je specializovaný projekt zlepšující literární a numerickou gramotnost žáků prostřednictvím technologií. Většina zbylých prostředků jde na program vybavování žáků počítači 1:1, který se uskutečňuje s finanční spoluúčastí místních samospráv a dalších nezávislých institucí. V současné době již bylo tímto způsobem distribuováno cca 220 tisíc počítačů žákům po celé Austrálii.

Australská vláda má v první řadě v úmyslu vyvolat diskuzi o tom, jak počítačovou gramotnost učitelů definovat a jak je možno ji získat. Strategie je založena na vývoji národního auto-evaluačního nástroje, který má být pilotně testován na některých školách od února příštího roku. Program dalšího vzdělávání učitelů pak bude modifikován tak, aby naplňoval potřeby zjištěné touto auto-evaluací.

Organizace zabývající se vzděláváním včetně vysokých škol mohou žádat o financování programů, které:
· posilují vzdělání budoucích učitelů;
· zvyšují schopnosti stávajících učitelů;
· zavádějí inovativní metody řízení škol.
Všechny aktivity koordinuje nový australský Ústav pro vzdělávání a řízení školství (The Australian Institute for Teaching and School Leadership), jehož hlavní náplní je zvyšovat profesionalitu a zlepšovat výsledky celého resortu. Finálním cílem je dosáhnout profesionality ve využívání technologických nástrojů ve všech i těch nejzapadlejších školách a rozšířit inovativní využití technologií do různých předmětů napříč celým vzdělávacím spektrem.
zdroje:
Hartfried Schmid - Government of Australia invests $40 million (AUD) for teachers' ICT training, UNESCO Bangkok, 4.3.2010
$40m for teachers’ professional development in ICT, Ministers Media Centre, 18 February, 2010

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 15. 03. 2010
Zobrazeno: 1807krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Digitální revoluce v australském školství. Metodický portál: Články [online]. 15. 03. 2010, [cit. 2020-10-20]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/11201/DIGITALNI-REVOLUCE-V-AUSTRALSKEM-SKOLSTVI.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.