ACER platinum award for “The e-Mature School - innovative teaching and mentoring”
|
Asiantuntijaverkosto, Maria Teikari, The Classical High School of Tampere, Finland
|
Projekt inspirovaný klasickým americkým Electronic Emissary (viz Taxonomie intermetových výukových projektů - Vzdálený rádce). Jedná se o vytváření sítě odborníků různých oborů (vědci, manažeři, podnikatelé, bankéři, právníci, politici), kteří se zapojují do výuky formou videokonferencí, přednášejí o svých oborech a pomáhají žákům řešit různé problémy.
|
Promethean gold award for “MST - best learning resource or object”
|
Leçons et Exercices interactifs au Fondamental, Michel Neroucheff, Ecole Fondamentale mixte Vanhelmont, Belgium
|
Sbírka interaktivních cvičení pro různé předměty ve francouzštině vytvořená učitelem ZŠ v belgickém Vanhelmontu. Na neinformatika pozoruhodně zvládl práci s vývojovými nástroji Adobe (Flash ad.). Všechna svá cvičení dává volně k dispozici ostatním. Za pozornost stojí, že tento web byl v užším kole soutěže pokaždé již od roku 2005 a cenu dostal až na pátý pokus.
|
SMART gold award for “Enabling students to use learning environments”
|
E- Learning for a sustainable planet, Maria Blasini, Istituto Comprensivo Guglielmo Marconi, Italy
|
Ekologický vzdělávací projekt spojený s pomocí pro Afriku, v jehož rámci bylo vyvinuto několik interaktivních prezentací a cvičení. Projekt získal již dříve celou řadu ocenění, naposledy zvláštní cenu na Global Junior Challenge 2009.
|
eInstruction silver award for “Best school learning platform / virtual workspace”
|
For knowledge virtually, Artur Zajączkowski, Gimnazjum imienia księdza Jana Twardowskiego, Poland
|
Pozoruhodně úspěšná aplikace e-learningového systému polské firmy WEBStudio v 6.-9. ročníku venkovské školy v severním Polsku s cílem nabídnout specifickým skupinám žáků (talentovaným i hendikepovaným) ze vzdáleného okolí výukové mimoškolní aktivity.
|
Intel silver award for “MST - Best online or blended course
|
Teaching Science in Art High School of Ampelokipoi, Vangelis Koltsakis, Art High School of Ampelokipoi, Greece
|
Web vytvořený učitelem geografie a fyziky pro žáky na umění zaměřené školy v řecké Ampelokipoi na základě open source blogovacího programu WordPress. Obsahuje mnoho interaktivních výukových materiálů, cvičení a pracovních listů pro žáky 6. třídy. Bezprostřední motivací pro tvorbu tohoto webu byl fakt, že se Řecko v letošním roce rozhodlo vybavit plošně všechny žáky 6. tříd přenosnými počítači.
|
Elluminate silver award for “Collaborative learning using web 2.0”
|
My Class - Super Class!, Stasele Riskiene, Kursenai Pavenciai secondary school, Lithuania
|
Web 7. třídy školy v litevském Kuršėnai se zajímavým, i když nikterak mimořádným, obsahem. To, že litevská škola dostala jednu ze stříbrných cen, není způsobeno jen organizací konference Eminent. Z vystoupení ministra školství Gintarase Steponavičiuse vyplynulo, že Litva věnuje zavádění vzdělávacích technologií do škol mimořádnou pozornost. Nejen, že má v plánu dospět k vybavení 1:1 do roku 2011, ale zároveň provádí i masivní přípravu učitelů. Hlavním cílem litevské reformy je decentralizace pod soustavným koncepčním vedením ministerstva školství.
|
Young Digital Planet silver award for “Foreign language learning through ICT”
|
My English Project, Antonio Juan Delgado García, I. E. S. "Cristo Del Rosario", Spain
|
Obsáhlý na Wikispaces založený web učitele angličtiny s mnoha materiály a hlavně odkazy pro žáky páté třídy.
|
Cisco bronze award for “Cross border cooperation in Europe”
|
Schoolovision 2009!, Michael Purves, Yester Primary School, UK
|
Velmi úspěšný a opakovaně oceňovaný projekt, v němž školy soutěží o nejlepší videoklip s nahrávkou písně. ČR letos zvítězila písní ZŠ Rašínova Brno Hejkal.
|
Microsoft bronze award for “Promoting digital literacy”
|
Digital Storytelling - Stop Motion Animation, Salvör Gissurardóttir, Háskóli Íslands Menntavísindasvið, Iceland
|
Výstup komplexně pojaté výuky využívající volně použitelný software za účelem tvorby animovaných video příběhů, např. podporujících bezpečnost silničního provozu..
|
European Schoolnet award for “Beyond Europe - global collaboration”
|
Globaldreamers - Peace Project, Marsha Goren, Ein Ganim School, Israel
|
Projekt známé izraelské učitelky snažící se naučit děti z celého světa toleranci a touze po míru mezi národy. Záměr hezky dokumentuje píseň Declana Galbraitha Tell Me Why.
|
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.