Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Technologie zachraňují výuku uzavřených škol...

Ikona informativni

Technologie zachraňují výuku uzavřených škol

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Informace o tom, jak se technologie v amerických školách stávají doporučovaným prostředkem pro spojení žáků se školou v případě nutnosti jejího uzavření díky prasečí chřipce.
Klíčová slova: Evropa, USA, vzdělávací technologie, H1N1, chřipka, zajištění výuky
Možná jste již slyšeli o tom, že aktivita tzv. „prasečí“ chřipky (H1N1) s podzimem opět stoupá. Zasaženy jsou již celé Spojené státy, kde byl vyhlášen stav ohrožení, a do Evropy se tento silně nakažlivý virus již též přibližuje. Trochu se nám od loňského jara ulevilo, když se ukázalo, že úmrtnost na něj není zdaleka tak vysoká, jak to zpočátku vypadalo. Zdá se, že i vakcína je již na světě, i když se k ní našinec asi zatím nedostane. O to snadněji pak naletí podvodníkům vyskytujícím se na internetu.

Skutečně, učitelé, kteří denně musí přicházet do styku se stovkami dětí, ve výběru přednostně očkovaných skupin obyvatelstva nejsou. Předpokládá se totiž, že školy se při prvních známkách epidemie zavřou. Děti zůstanou doma a postarat se o ně budou muset rodiče. Nechci vůbec rozebírat politické či zdravotnické aspekty tohoto všude na světě aplikovaného postupu.

Zaujalo mě ale doporučení, které v této souvislosti dává školám americké federální ministerstvo školství (Ed.gov). Vzniklo jako společná iniciativa vlády USA a privátních firem (kromě jiných se podílel Microsoft i Google). Jedním z jeho cílů je zajistit, aby i v případě, že bude nutno školy zavřít, vzdělávání v mezích možností pokračovalo.

Učitelé jsou vyzýváni, aby dětem umožnili se doma učit. Mají se proto pokusit zajistit:
· předem připravené kopie potřebných výukových materiálů, pracovních listů a úkolů;
· online materiály a další doprovodný digitální obsah včetně multimediálního předávaný prostřednictvím školních webů či systémů řízení výuky (např. Moodle);
· spojení s žáky prostřednictvím technologií (telefon, email, video konference) včetně zapojení rodičů nebo jiných zástupců z řad dospělých do výukových aktivit na dálku;
· asynchronní výuka k dispozici na vyžádání prostřednictvím nahrávek výukových bloků ve zvukové či video podobě;
· synchronní výuka realizovaná živým přenosem dění ve třídě k žákům (v případě, že nebyla zrušena) ;
· vzájemná pomoc žáků mezi sebou (osobní či distanční prostřednictvím internetu).
Distributoři vzdělávacích materiálů a poskytovatelé služeb školství jsou v dokumentu vyzýváni, aby:
· pomáhali školám s plánováním možných distančních forem výuky;
· umožnili žákům přístup k digitálním výukovým zdrojům;
· nabízeli nástroje a systémy umožňující šířit nejen výukový obsah ale též zkušenosti;
· zajišťovali konferenční hovory umožňující kontakt učitele s více žáky zároveň;
· dali školám k dispozici video-konferenční systémy dovolující učitelům realizovat výklad distanční formou;
· dali učitelům a žákům možnost vytvořit virtuální vzdělávací komunitu v prostředí online kurzů nebo virtuálních tříd;
· budovali velkokapacitní úložiště digitálního výukového obsahu.
zdroje:
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 27. 10. 2009
Zobrazeno: 1427krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Technologie zachraňují výuku uzavřených škol . Metodický portál: Články [online]. 27. 10. 2009, [cit. 2020-07-09]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/11661/TECHNOLOGIE-ZACHRANUJI-VYUKU-UZAVRENYCH-SKOL.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.