Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Nejčastější chyby výukového využití blog...

Ikona informativni

Nejčastější chyby výukového využití blogu

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Několik rad profesionálního blogera Australana Darrena Rowse začátečníkům snažícím se publikovat svoje názory na internetu.
Koncem května publikoval Australan Darren Rowse zabývající se na plný úvazek blogováním v článku „Warning: Do You Recognize These 21 Blogging Mistakes?“ přehled 21 nejčastějších typických chyb, jichž se dopouštějí začínající blogeři. David Hopkins z anglické Bournemouth University pak z nich vybral ty nejdůležitější z pohledu využití ve výuce. Zde jsou:
· Nevzdávej se předčasně! Rozjet blog chce svůj čas. Týká se to jak učitelů, tak studentů, zvláště mají-li psát o něčem, co je vysloveně nezajímá. Je dobré, mají-li podporu ve formě podpůrné skupiny aktivních spolupracovníků (spolužáků, příbuzných, učitelů).
· Neopakuj, co již řekli jiní! Nemá smysl kopírovat cizí myšlenky. Na ty stačí souhlasně reagovat. Ve vlastních příspěvcích je třeba přijít s něčím novým. Být osobní není na závadu.
· Publikuj pravidelně! Není nutné publikovat denně, ale v pravidelných intervalech. V případě výukových aktivit je třeba interval stanovit předem a jeho dodržení zahrnout do hodnocení. Učitel by měl na příspěvky reagovat.
· Věnuj pozornost názvu! Je zbytečné si dát práci s úžasným obsahem příspěvku, bude-li mít průměrný název. Jen málokdo si ho přečte!
· Buď užitečný! Chceš-li získat čtenáře, musíš je zaujmout či pomoci jim řešit nějaký problém. Vůbec nejhorší je přijít s něčím, co všichni znají.
· Měj záměr! Začneš-li provozovat vlastní blog, musíš si být jist tím, proč to děláš. I v případě čistě výukové aktivity musí být jasné, co je jejím cílem.
· Nemusíš znát vše! O věcech, o nichž píšeš, víš možná hodně. Určitě však ne zcela vše. Blog je tu od toho, abychom se navzájem učili. Umožni proto jiným, aby tvé informace doplnili.
I ostatní body citovaného přehledu jsou poučné. Určitě by se s nimi měli seznámit všichni skuteční zájemci o profesionální přístup k využití blogu bez ohledu na obor zájmu.
zdroje:
Darren Rowse - Warning: Do You Recognize These 21 Blogging Mistakes?, ProBlogger, May 30, 2009
David Hopkins - Mistakes made in Academic Blogs, eLearning Blog, June 3, 2009

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 29. 09. 2009
Zobrazeno: 1404krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Nejčastější chyby výukového využití blogu. Metodický portál: Články [online]. 29. 09. 2009, [cit. 2019-09-18]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/11673/NEJCASTEJSI-CHYBY-VYUKOVEHO-VYUZITI-BLOGU.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.